<<BACK | GESBUK?

8.12.03

Fuhh! Yaa... gua kenyang! Kenyang tak ingat sampai nak berjalan pun tak larat. Perut sendat dan padat dengan segala macam makanan. Kalau la hari hari makan macam ni memang gua cepat boroi la. Mana taknya, gua makan banyak pun bukannya boleh menggemukkan atau memberisikan lagi badan gua yang ala ala kering ni, tapi bak kata boss gua... "Tengok badan ku, macho kan?". Gua balas.. "Ah ye, macho tang perut!" dan terus gua kena pelangkung, hehehe. ;p

Untuk minggu ni, jadual hari Sabtu dan Ahad teramatlah pack sekali. Semua orang nak buat open house. Berebut rebut sampai tak cukup hari. Bak kata..

Mat Jan: "Kenapa semua orang nak buat hari Sabtu haa? Dah tak cukup hari ker?"

Gua: "Hari nak kiamat kot?!!" Hehehe..

Dan gua sarankan, kalau nak buat open house tanpa clash ngan orang lain... buatlah belah malam sampai ke pagi. Kompem tak clash. Orang pun mungkin ramai datang pasal semua tak pegi open house lain lain tempat. Sabtu dan Ahad kelmarin memang mengejutkan gua juga.. Begitu ramai umat manusia keluar bersesak sesak atas jalan raya. Mana nak pegi gamaknya? Pada hal bukannya ada apa apa perayaan pun. Bukannya ada megasale besar besaran pun. Namun untuk 2 hari ni, sebelah malam iaitu malam Ahad dan Isnin... semua jalan boleh dikatakan jem teruk tahap khurafat! Eh, ada ker? Ah, bedal laa..! ;p

Kenduri jiGOMorrison
Sabtu, 3 tempat gua serang. Pertama nya gua serbu rumah jiGO. Rumah jiGO atau rumah orang rumah jiGO? Gua konpiuss.. Pegi sana ngan Yazi, Fida (sepupu Yazi) & Mat Jan. "Wahh... macam tak caya Mat Jan naik kete aku! Har har har."

Mat Jan kata, "Woi, ingat aku femes sangat ker?"

Gua berani cakap hang femes di kalangan para blogger Malaya gengjurnal. Tapi masih ada juga orang tak kenal dia. Tak caya? Masa kat rumah kak Ungku, ada orang, tanya, "Tu sapa?". Hehehe.. [Eh, belum sampai part rumah kak Ungku lagi..!]

Gua ambik diorang bertiga di Stesen LRT Bandar Tasik Selatan. Jumpa kat sana pasal ingat nak mintak tolong Salji tunjukkan tempat kenduri jiGO, tapi disebabkan Salji nak kena ambik PuteriSalji dia dulu... terpaksa la kitorang gerak dulu. Senang cakap, carik sendiri! Huhu.. Apa pun tak susah nak carik rumah tu, peta tu senang nak paham... Sesampai kat sana, kelihatan Spyz & family tengah mengisi tangki perut. Kitorang tak boleh tengok jer.. nasi berlaukkan ayam kentucky tuu.. Shedap! Apa pun gua tak belasah kaw kaw pasal lepas ni ada 2 destinasi lagi nak kena ziarah, heh! Lepas bergambar sakan ngan pengantin, Salji & Aida & sepupu sampai. Borak lebih kurang sampai orang siap dok kemas kemas kerusi meja. Majlis dah nak habis. Paham paham je laa.. takkan nak dok situ lagi kan? Hehhe... well, tak sempat nak bersalaman ngan pengantin, kitorang teruskan gerak [bukan gerak khas] ke dentinasi seterusnya.

Khas untuk jiGO, SELAMAT PENGANTIN BARU. Semoga berkekalan sampai mati.

Open House - Kak Ungku [Sekarang baru part betul]
Dari kenduri jiGO, kitorang ke rumah Shimi [opismate gua]. Dia nak follow jugak ke rumah terbuka kak Ungku ngan Salji. Dah lama dia nak kenal Ep, kak Ungku, Mat Jan, Salji dan lain lain tapi tak sempat. Bz. So, skang masa yang sesuai.. gua ajak join sekali. Tapi pi sana naik kete dia ler. Kete gua tak power. Huhuhu.

Kat rumah kak Ungku, kelihatan segerombolan manusia tengah bergelak ketawa. Gua bagi salam, tapi tak tau la tuan rumah sedar ke tak! Heh! Masuk je dalam rumah terus ditawarkan kek lapisss, aiya! Hmm.. ramai jugak yang datang rumah mak kak Ungku.. yang ada.. Ep, kak Zar & hubby, Mushroomcute, Ctcute dan Salina. Diorang semua seperti sudah selesai membelasah juadah kak Ungku. Gua masih kekenyangan. Nak cukupkan syarat, terpaksala makan jugak. Tapi tak banyak, 2-3 potong kek lapis ngan semangkuk mee sup... terus overload. Rasa segala objek dalam rantaian tali perut macam nak keluar balik. Tapi cover, heheh! Sekali sekala macam nak termuntah tapi gua tetap tahan. Nasib baik kak Ungku paham jiwaku, ewwah!

Nak cerita ke gua kena buli ngan geng geng Hawa kat rumah kak Ungku? Tak payahlah, nanti jatuh standard dan saham, hahaha.

Ctcute... memang cute pun orangnya! Kenapa semua cakap muka dia familiar? Pasal mukanya penah keluar paper!

Open House - Salji
Last destination for today, Salji's house. Ooo.. baru tau rumah dia, kat situ rupanya. Gua penah sesat kat area situ gara gara nak carik stesen LRT Bandar Tasik Selatan tu dulu. Skang tidak lagi!

Rumah Salji ada spaghetti. Tapi gua tak makan.. tak biasa. Kampungan?!! Nasib badaannn... Tapi gua makan mee hun goreng. Boleh tahan. Lepas tu banyak dok kunyah kacang almond. Ep paling kecoh tak kira tempat. Dengan Jawanya tak habis habis, hehehe. Semua orang kena soal oleh mak Salji. Macam guru besar kata Mat Jan. Alahh, sebenarnya pasal dia yang paling banyak kena soal. Tu yg cakap cenggitu tuu. Apa pun mak Salji banyak bagi pandangan pasal Law. Mungkin Fida ngan Mat Jan paham, tapi untuk gua.. dengar je laa, it wasn't my course indeed, huh!

Untuk semua, all in all.. thanks! Lain kali buat lagi tapi jangan tak jemput lak, ahaks!

Open House - Ard
Ahad, gua dapat serbu 2 tempat jer. Mula mula gua pegi umah Ard. Gua pegi ngan Isma ngan Shahrir. Diorang berdua ni gua salute laa, pasal sanggup datang dari UPSI semata mata nak ke rumah Ard. Hmm.. boleh juga dikatakan diorang ni takde keje sebenarnya. Hehehe. [Study la woi!] ;p

Ramai orang datang umah mamat ni. Tapi yang best takde benda lain, aweks beb aweks! Huishh.. tak tau la gua mamat ni pakai ilmu apa, tapi rumah dia memang dipenuhi gadis gadis Malaya. Tak sanggup dok lama lama kat situ. Nanti rambang mata. Heh! Apa pun suasana memang meriah.. ramai yang datang lebih lebih lagi member member mak bapak dia. Tapi tak heran la pasal bapak dia berpangkat Datuk. Ramai kenalan.

Gua lepak lama jugak. Borak borak ngan Isma, Shahrir dan Ad. Lama betul tak jumpa diorang. Dapat pekena sate ngan oren, terus kembung perut. Ikutkan hati nak belasah benda benda lain lagi tapi tangki sudah penuh. Lebih lebih lagi nak kena standby untuk open house yang satu lagi. Hmm... best! best!

Open House - Dato' Zainal (MD)
Wahh laauu... bapak besau nya rumah Dato' Zainal!!! Ni pertama kali gua sampai umah dia kat Glenmarie Court. Raya tahun lepas gua tak dapat datang pasal kena stayback kat opis sampai ke Subuh. Projek kompeni tengah jalan dan gua kena siapkan keje ikut dateline. Tapi nasib baik boss gua datang opis lepas beraya rumah Dato', siap tapaukan sate untuk gua ngan Joe. Thanks boss!

Raya kali ni, gua berpeluang menjejakkan kaki ke rumah seorang manusia yang berpangkat tinggi, tapi tidak setinggi pohon kelapa walaupun badannya memang tinggi giler, hehhee! Tapi sedikit kecewa kerana tak dapat buat pemantauan keadaan dalam rumah Dato'. Dapat tengok dari luar jer... Bukan tak boleh masuk, cuma segan. Siapa la gua nak jejakkan kaki dalam rumah umpama istana tu? Mereka mereka yang bersembang belah dalam mungkin kaum kerabat Dato' kot. Nanti kang pakat pandang kat gua jer bila gua sesaja masuk dalam hanya niat nak tengok tengok! Malu wehh!

Gua pegi sana tumpang kete Shimi. Mai, Sherry dan adik angkatnya ikut juga. Kerana lambat sedikit sampai gara gara jalan jem, kitorang tak dapat melantak banyak hidangan. Kebanyakan booth dah tutup. Yang masih buka, booth sate, roti jala ngan kambing panggang. Gua tak makan sangat kambing ngan roti jala. Nak tak nak, telan sate jugak. Aiii... petang tadi dah sate, malam pun sate. Muka pun dah jadi macam sate dah! Huhu..

Apa pun sebagai staff Dato', layanan yang kami dapat memuaskan jugak. Bolehlaa bergurau senda ngan dia dan Datin, hehe.

Dato': "Kambing tu banyak lagi, makan la banyak banyak. Nak tapau pun takpe jugak!"

Sekali Datin menyampuk, "Jangan buat pasal, mak pening makan kambing!"

Hahaha.