<<BACK | GESBUK?

18.12.03

Return of The King

"...Three rings for the Elven-kings under the sky,
Seven for the Dwarf-lords in their halls of stone,
Nine for the Mortal Men doomed to die,
One for the Dark Lord on his dark throne
In the Land of Mordor, where the shadows lie.
One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all, and in the darkness bind them,
In the Land of Mordor, where the shadows lie..."


Semalam gua, Shimi, Mai & Rudy tengok LOTR. Kat TGV KLCC. Macam tak caya kitorang dapat tengok semalam. Sebab.. kitorang adalah antara penonton terawal seluruh dunia. Kan citer ni ditayangkan serentak seluruh dunia. Teringat Matrix Revolutions itu hari... kitorang antara penonton terawal jugak. Bangga.. bangga.. Maunya tak.. seminggu sebelum citer ditayangkan, kitorang dah siap reserve tiket dah. Hehe!

Mula mula gua tak caya sangat dapat tengok semalam, pasal kat tv ngan paper dok iklankan tayangan serentak pada 18 hb. Tapi pasal dah dapat reserve tiket, kira kompemlah tu.

Citer part 3 ni memang menarik gila babas wa cakap luu.. Lebih best dari 2 episod sebelumnya. Ending yang cukup menyentuh perasaan. Ada part part yang touching habis, sampai rasa nak nangis lak. Tapi tahann.. Banyak sangat part part yang best sampaikan kalau gua citer kat sini, kire sesapa yang baca ni dah tak payah nak pegi tengok dah. Cukup lengkap! Tak payah nak baca novel J.R.R Tolkien. Baca apa yang gua tulis sudah cukup, hahaha. Tapi disebabkan gua ni jenis yang prihatin nya, maka tak perlulah nak tulis habis, nanti kang tak laku lak buku tu, si mamat Tolkien tu nak makan apa? hehe.. ;p

Dalam banyak banyak watak, gua paling minat kat Nazgul. Alaa.. yang tunggang naga sayap kelawar tu. Peh! Darkness habis. Dari mula mula citer sampai mamposs, tak nampak muka dia.. Misteri gila. Kena la dengan minat gua yang ala ala blacken & darkness. Yang bestnya masa Eowyn lawan Witch King [Nazgul]...

Witch King: "Not a man can kill me!"

Tapi dia silap, Eowyn bukan lelaki. Lepas kena tikam tang muka, terus cair. Sedih kan? Ada satu persamaan antara gua ngan Nazgul ni, mudah cair ngan pompuan, hehhe. Lain lain part yang best, masa perang antara Orcs ngan manusia.. Banyak aksi ganas dan kejam nampak macam real. Kena pijak.. kena panah.. kena belasah.. fuhh.. tak ingatt!!

3 jam lebih masa berlalu langsung tak terasa. Citer habis lebih kurang pukul 3.10 pagi. Nasib baik tak bawak bantal ngan selimut. Apa pun, memang tak menyesal gua habiskan RM11. Berbaloi dan cukup puas hati. Kalau tidak, masakan penonton penonton lain pakat bertepuk tangan bila The End terpampang kat layar putih? Macam baru lepas tengok persembahan live muzika, hehhee...

Rating::4 thumbs up [2 ibu jari tangan dan kaki], cukup?!!!