<<BACK | GESBUK?

2.11.03

Fuhh... penat! Memang penat. Penat yang tidak boleh digambarkan dengan kata kata. Hanya orang yang penat saja yang tahu rasa penat, hehehe. Tatkala gua tengah menaip ni, gua hanya mampu menggunakan saki baki tenaga atom yang masih tinggal. Kalau nak diikutkan hati, nak tidur saja... lagi best! Tidur sampai tak ingat dunia hendaknya. Tapi pasal gua rasa rugi kalau tak tulis pasal perkara petang tadi, maka gua tekadkan juga untuk berceloteh seribu dua patah, heh!

Gua berjanji dengan tuan rumah untuk masuk rumah tu tanggal 1 November 2003, tapi disebabkan kerja kerja pemasangan kipas, langsir, grill, kepala pili dan sebagainya in progress, maka gua terpaksa lepak kat rumah lama dulu. Tuan rumah cakap benda tu boleh siap kejap jer, sekali makan masa 2-3 hari jugak, hampeh! Janji Melayu... Gua pun dah berjanji ngan Zam nak kuar hari Sabtu tu. Dah tak dapat dok sana lagi, nak tak nak lepak lagi sehari kat rumah lama. Nasib baik Zam ngan Syana takde, diorang balik kampung. Gua ada kunci rumah, hmm... lepak dululah. At least bolehla berkemas apa apa yg patut...

Ahad, pagi...
Tuan rumah berjanji lagi, katanya grill siap pasang lebih kurang tengah hari, tapi petang dekat maghrib baru siap. Dah agak sebenarnya. Bukan salah dia jugak, hari tu hujan lebat nak mamposs. Rumah tu tinggi, so pekerja yg memasang grill pun buat keje slow lah. Gua ajak Selasih sekali masa nak sign aggreement sewa rumah tu. Gua malas nak baca, gua suruh Selasih yang bacakan... kekonfiusan berlaku. Tuan rumah cakap sewa RM500 tapi kitorang yang bayarkan maintenance 3 bulan RM60. Kitorang ingatkan RM60 untuk 3 bulan, rupa rupanya setiap 3 bulan sekali dengan bayaran sebulan RM60. Maknanya semua sekali RM180. What??? Lari budget ni! Kerana kesuntukan masa, gua sign tapi dengan perubahan kitorang bayar sewa bulanan RM550 tapi takyah bayar maintenance. Jimat RM30, hehehe. Apa pun, gua tension gak... pasal tak terangkan betul betul. Mungkin gua yang silap, tak tanya bebetul...

Gua mintak tolong Selasih packing barang barang dan angkutkan ke rumah baru. Tapi dia tak sempat nak tolong packing, dia kena ambik awek dia. Lepas tu akan datang semula lepas selesai urusannya. So, terpaksalah gua buat kerja tu sorang sorang. Dari packing barang barang, angkut mengangkut, punggah memunggah semuanya gua buat sorang. Bayangkan, dahlah puasa. Gua bawak turun barang dari rumah tingkat 4 ulang alik ke dalam kereta sebanyak 5 kali. Lepas tu angkut plak dari kete ke rumah baru di tingkat 5 pun sebanyak 5 kali. Pakai tangga sahaja!!! Dahlah barang barang berat belaka. Tapi puas hati, pasal tak sangka gua mampu lakukan berseorangan. Waktu azan, gua sempat singgah kat gerai tepi jalan. Ingat nak order nasik banyak banyak. Lapar gila dan penat nak mamposs. Tapi lauk habis! Dapat pekena teh ais ngan karipap jer. Iskh... iskh... :(

Gua bersandar kat dinding... sambil memerhati keadaan rumah baru. Ah, seronoknya! Gua ambik gitar, gua layan puas puas. Rudy call gua. Nasib baik. Dia nak mintak tolong gua angkut barang dia lak. Arrghhh! Penat tak ilang lagi. Dah lah buat keje sensorang, takde orang tolong. Skang nak kena tolong orang lak. Tapi gua macam biasalah, selagi mampu... tolong! Gua pegi rumah Rudy, tengok dia tengah packing barang. Si Wan tengah layan VCD. [Setiap kali sampai rumah diorang, mesti tengah melayan VCD. Hantu VCD ker?!!] Banyak gila barang mamat tu. Habislah! Gua dah tak larat ni.. Nak tak nak gua call Lan, Iwan, Am dan pak ciknya datang. Selagi boleh muat kete.. sumbat je! Lepas tu sama sama tolong angkut dari kete ke dalam rumah baru tu. Hmm... bila ramai tak rasa lak penatnya. Napa la diorang tak datang masa gua buat sorang sorang tadi. Kan senang gitu!

Kerja angkut mengangkut punggah memunggah siap lebih kurang pukul 3 pagi. Gua ngan Rudy belanja diorang makan kat restoran Ali Maju kat atas bukit tuh. Upah lah sikit... member semua penat tuh, hehehe. Dan pada pukul 3 pagi tu la gua betul betul berbuka puasa. Dapat makan nasik ayam madu, sekaligus makan untuk sahur esok hari. Lebih kurang 4 pagi, gua tidur dalam kepenatan dan berjaya bangun lewat untuk pegi keje, huhuhu!

Sampai sudah Selasih tak sampai sampai...

Apa pun, rumah itu masih kosong...