<<BACK | GESBUK?

14.11.03

Lepas habis keje gua tak terus balik. Lepak lepak kat opis sambil menunggu masa. Lebih kurang 6.15 petang, gua ngan rakan rakan seopis bergerak ke Seri Kembangan. Semua menuju ke Mint Hotel. Ye, gua berbuka kat Mint Hotel. Best? Huisshhhh... maunya tak best. Ni kan puasa, batu dan kayu pun nampak sedap, apatah lagi makanan kat situ. Sehingga menjilat jari kaki. Kalau Kak Ungku mak mertua lalu kat belakang pun tentu tak sedar. [Lalu depan sedar la kot!!] Hehehe.. ;p

Sebenarnya majlis berbuka tu bukannya official pun. Sesaja buat sendiri sendiri antara kitorang. Masing masing keluarkan modal lebih kurang RM42 [satu kepala], dapatlah menjamu selera kat situ. Itupun setelah berpuluh puluh kali tukar cadangan. Mula mula cadangan kat Restoran Nelayan, tak best! Lepas tu Kelana Seafood. Depan opis jer. Setapak dua dah sampai, apa kellassss! Lepas tu sini la, sana la, hotel ni.. hotel tu.. orang ni nak, orang tu tak nak. Orang tu nak, orang ni lak tak nak. Last sekali Mint. Semua setuju. Oraitt... cayalah.

Yang datang hari ni adalah gua, Shimi, Azwan, Padil [3rd boss], Mai, Shima, Sherry dan abang Sham.

Selama kat Mint tu, mata tak lepas dok usha awek perhatikan orang ramai. Pergh, ramai sungguh! Semua datang ngan niat nak melantak dan melahap lah ni. Kompem! Gua pun tak melepaskan peluang meratah segala yang ada. Nasi berlaukkan ayam, sotong, lala, udang... kuih muih, kek kek [kek lapis takde!], kerepek kerepek, sup, ais krim, abc, lamb chop, 2-3 jenis air... semua belasah. Oh ya, buah buahan yang dijadikan perhiasan pun gua bedal, hahaha. Ramai orang pandang gua pasal ambik epal hijau ngan belimbing tu. Lantaklah... benda boleh telan, telan jer!

Lama jugak melepak kat sana. Dalam masa berborak tu gua asyik pandang kat sorang minah banquet. Cun dan manis. Yang menarik perhatian gua bukan pasal cun semata mata, tapi pasal dia adalah minah Indon. Dari Jakarta pakk!! Salah seorang minah Indon yang tak macam minah Indon pernah gua jumpa. Langsung tak sama acuan macam yang selalu gua nampak di tengah tengah ibukota. Eh.. eh.. Azwan pun usha sama! Ceh. Lebih kurang pukul 9.30 malam, kebanyakan orang lain dah balik. Meja meja pun banyak yang dah kemas. Kitorang antara yang last blah. Gua nak berjalan pun dah tak larat. Perut rasa sendat semacam jer.. full tank!

Sesampai kat rumah, tak sempat nak buat benda lain dah. Nampak tilam jer, on the spot gua gol!! Huh.

Untung betul makan banyak nih, tak payah nak sahur lagi.. Har har har! Haruunnnnn!!!