<<BACK | GESBUK?

5.11.03

Nak kata apa... seminggu awal dah tempah tiket untuk tonton citer ni. Ingatkan hari Rabu dapat gak tiket RM6, rupa rupanya disebabkan Premier nyer show, gua tetap kena bayar RM10. Hampeh! Apa pun RM10 tu berbaloi ngan citer yang gua tonton tu. Cukup puas hati, lebih daripada tu! [Hehehe]

Gua yang tempah tiket, Rudy yang tolong belikan [Oh ya, merangkap housemate baru. heh!]. 4 tiket. Shimi ngan Mai dari awal lagi dah terpacul kat TGV KLCC. Tapi kesian pasal lama menunggu kitorang. Minta maaf bebanyak ekk. Bukan sengaja. Ada hal yang tak dapat dielakkan. Pertama kali gua lewat dalam berjanji dan pertama kali jugak dalam hidup gua, datang KLCC naik lori 1 tan, hahaha! [ Ada kisah disebalik itu...huhuhu :( ]

Citer start pukul 10.15 malam, tapi gua ngan Rudy sampai dalam pukul 10.45. Bengang tak? Kitorang yang pegang tiket. Kalau gua sendiri pun marah, pasal dah tau citer best, kalau boleh tak nak terlepas sikit pun. Tapi nak buat macam mana, ada perkara yang tak dapat dielakkan... Itu pun dah penat berkejar kejaran dari menara Maxis ke TGV. Orang ramai pandang semacam jer... macam kitorang ni pencuri yg kena kejar dek pak guard! Heh!

Masuk je panggung 5, gua tengok citer macam dah lama start. Aiseh... miss some shot! Takpe, at least jalan citer boleh paham lagi. Kitorang dapat tiket betul betul kat tengah panggung, dikira dari kiri ke kanan, depan ke belakang. Best kan? Siap ada dua seat kosong sebelah gua. [Sapa la yang membazir ni? Ramai lagi yang tak dapat tiket, diorang senang senang tempah, tapi tak datang!] Masa tu mata tepat memandang ke screen besar tu. Pantang berkelip! Sekali berkelip memang merugikan, pasal aksi aksi lawan semua best wa cakap lu... Gua bagi 4 thumb up! [2 ibu jari tangan dan kaki.] Part lawan yang best, bila mana geng geng Sentinel dapat masuk ke Dock [pelabuhan] dan berperang ngan puak puak manusia yang drive APU. Hullamakatak... macam main games tembak tembak! Robot nampak real. Sentinel pun real. Geng geng Sentinel terbang macam lalat hurung bangkai, dah tu banyak nak mamposss! Terlalu banyak. Satu lagi part yang best bila Neo ngan Trinity pegi ke Machine City. Perrghh... satu bandar yang mak datok besau dan hanya dihuni spesis spesis robot waima serangga cam lipas, lipan atau labah labah. Semua jentera bergerak seumpama masing masing ada tugas tersendiri. Yang bestnya, bila diorang sedar ada penceroboh, mesin mesin bapak besaunya menembakkan berjuta juta Sentinel untuk pi serang Neo. Tapi biasaklah, hero baik. Mana guna senjata. Hanya hadang pakai tangan jer mampu meletupkan beribu ribu Sentinel. Tak sentuh pun boleh meletup? Power... power... Neo pakai ilmu batin, hehehe.

Dan the last bestest of action part, Neo vs Agent Smith. Yang ni bukan Smith biasa, yang ni Smith yang di'virus'kan daripada Oracle sendiri. Senang citer, satu sistem yang power dah dijangkiti oleh satu virus yang power jugak, dan hilang kawalan... Masa tu macam macam aura keluar. Sebijik macam dalam komik Tony Wong. Ntah ntah lebih lagi... Terbang? Superman kalah. Kuat? Hulk kalah. Kena belasah tapi still boleh berdiri, sebijik cam Goku lawan Baby, heh! Nasib baik takde aura tembak tembak cam kamehameha, kalau tidak... lagi ternganga.

Citer habis lebih kurang 12.45. Lepas mintak tolong Shimi hantar kat Kampung Baru, gua ngan Rudy pekena juadah dulu. Bersahur awal, nanti karang takyah bangun dah. Dah lama tak makan laksam, malam tu gua belasah habis habisan. Rudy pun sama. Dekat ngan pukul 2 pagi, kitorang blah, takleh lama lama. Esok keje. Hehe!

[Children of Bodom - Angels Don't Kill]