<<BACK | GESBUK?

20.11.03


Jarak masa antara 14 dan 20 hb November... adalah begitu lama. Kenapa lama sangat gua nak updet blog nih? Hmm... mungkin seperti apa yang adi cakap, sifat malas dalam diri. Walaupun banyak peristiwa menarik berlaku dalam seminggu tu, namun gua tak mampu nak tulis semua. Pening kepala nak perah idea. Kadang kadang ada beberapa sebab mengapa susah nak updet. Faktor masa, keadaan, dan sebagainya.

Hari ni sesaja nak paparkan gambar meja gua kat opis. Nah!! Serabut tak? Ha ha ha... sebagaimana serabut meja itu, sebegitulah serabutnya kepala otak gua. Tak terurus kan? Entahlah... sejak dua menjak ni macam ada sesuatu yang menghalang dari terus ceria seperti dulu. Hmm... raya dah dekat. Gua ingat nak taruk terus lah kad raya kat entry nih. Kalau lambat lambat kang takut tak sempatlah. Kalau dah balik kampung jangan harap nak sentuh PC. Seminggu cuti, seminggulah tak updet. So, buat teman teman sekalian, tak kisah la pada sesiapa yang dah kenal, baru kenal, nak kenal, akan kenal... atau takkan kenal pun... di sini gua sertakan kad raya untuk semua. Pasal kad raya ada dua jer, maka kongsi kongsilah ye. Baca gilir gilir, hehehe.


Okeh, yang ni untuk semua orang. Apa pun gua dah hantar dah kat beberapa orang blogger. Yang tak dapat tu maaflah ye, bukan tak hantar tapi ada beberapa gesbuk down terutamanya htmlycos. Gua ada dapat beberapa kad raya kosong daripada kompeni. Tapi disebabkan masa makin suntuk, raya dah dekat.. gua pikir kalau hantar pun tentu sampai lepas raya nyer. So, daripada lambat macam tu, baik hantar ikut gesbuk orang je laa... Mana yang takde gesbuk/jurnal gua hantar melalui emel. Kalau nak gantung kat dinding apa susah, print kaler then gantung laa. Hehehe, mudah jer!! Oh ya, lupa nak cakap, jemputlah ke rumah ye. Rasanya tahun ni banyak kot kuih muih dan kek nya. InsyaAllah, kalau sesiapa datang awal [early bird] beraya rumah gua, nanti gua soh mak gua tapaukan untuk korang. Hahaha...buat bekal di perjalanan balik ke rumah masing masing.


Kad ini khususnya untuk para GeJuis. Gua dah post dah satu kat forum... tapi takpelah. Bukan orang lain, gua jugak yang buat. Huh!

Lagi Lagi Gathering - Restoran Sate R&K Pt. II [15.09 Sabtu]
Hayazi msg gua. Mintak tolong ambik dia kat stesen lrt putra Setiawangsa nanti. Ada gath ngan geng geng otai GJ katanya. Terkejut jugak. Ntah bila dibincangkan, alih alih ada gath. Bila gua tanya Yazi, dia cakap diorang semua bincang dalam yahoogroups. Ooo... patutla gua tak tau. Oklah, malas nak cakap banyak. Pasal semua benda last minute, maka gua buat keputusan pun tergesa gesa. Tak sempat nak bagitau yang lain. Gua sempat call Abasan ngan Salji jer. Abasan tak dapat datang, pasal berbuka kat tempat lain. Salji plak tak buat mende. On jerk! Hehhee.. Laju jer dia!

Lepas ambik Yazi, kitorang pegi carik bateri jap. Kamera gua dah kehabisan tenaga. Lepas tu baru menuju ke R&K. Nampak Amyz, Salji, Tok Gawo, Mat Jan dan Marzuki tengah bersembang. Mak aih, panjangnya meja!! 3 meja tuh!! Berapa ramai yang nak datang ni sebenarnya??! Hehehe.. Gua dok sebelah Salji. Ambik peluang bersembang sekali... Beberapa minit lepas tu barulah datang si jiGO, Nett, Spyz dan mIe. Wahhh... excited beb! Pertama kali jumpa ngan diorang semua. [Kecuali Salji ngan Yazi] Sesambil makan makan tu sempat jugak gua ditemuramah oleh Nett. Yang mengejutkan gua, bila dapat tau pasal Tok Gawo... Laa... satu kapal rupanya. Hehehe.. Patut nama pun Tok Gawo.. agaknya!

Basic
Lepas makan makan selesai, kitorang tak terus balik. Ntah sapa yang keluarkan cadangan nak tengok wayang. Gua follow jer, itu pun kalau ada citer yang menarik. So, kitorang pun ramai ramai konvoi ke TGV, KLCC. Spyz ngan jiGO tak ikut. Tapi sebelum blah, sempat gak jiGO bagi kad jemputan kahwin. Hmm... nampaknya lepas ni gath umah jiGO kot?!! Kat TGV, kitorang split jadi 2 group. Amyz, mIe, Tok Gawo dan Nett tengok citer Abang Beruang [Brother Bear] manakala gua, Mat Jan, Salji, Yazi dan Marzuki tengok citer Basic. Ikutkan Mat Jan, dia nak tengok Matrix tapi pasal semua dah tengok, maka Basic jadi pilihan. Kesian ko Mat Jan, berkobar kobar nak tengok Matrix tapi tak dapat. Baik ko salahkan Marzuki, pasal dia yang beriya iya bercerita pasal tu. Gua ngan Salji menambah jer. Sedapkan lagi jalan cerita, hahaha. ;p

Cerita Basic berjaya memeningkan kepala gua. Cukup pening! Sampaikan gua sendiri tak tahu macam mana nak ulas. Kalau gua ulas kan takut korang lak yang pening, huhuhu. Apa pun citer tu best. Jalan cerita yang tak terjangka. Ingatkan orang ni baik, rupa rupanya jahat. Oh tidakk.. dia tak jahat, baik rupanya! Konspirasi dalam konspirasi. Dari awal sampai habis memang gua tak paham apa pun. Nasib baik Mat Jan perjelaskan lepas citer tu habis. Kalau tak, tentu gua tertanya tanya sendirian, citer apa yang gua tengok tadi??? Ntah!

Lepas borak borak kosong, masing masing memblahkan diri. Gua terpaksa hantar Yazi dulu pasal lewat lewat malam macam ni mana ada transport awam kecuali cab. Tapi, Yazi nak ke naik cab? Nak ker? Hehehe...

Apa pun, sampai nak balik pun Mat Jan still lagi ngan tak puas hatinya, tak dapat tengok Matrix. Hahaha, kesian kat ko. Balik tengok kat kampung la oii!

SELAMAT HARI RAYA!