<<BACK | GESBUK?

21.10.03

Selasa, 21 Oktober 03 - Bulan ni memang banyak masalah yang gua hadapi. Tapi kalau dikaji kaji semua masalah problems tu, rasa rasalah semuanya bersangkut paut ngan duit. Hmm... duit cukup penting dalam hidup lebih lebih lagi kat KL ni. Dah lah jauh dari family. Ahh... susah... susah..!

Masalah ni sebenarnya kecik jer, tapi bila dah banyak, dan benda tu penting... maka ia berjaya menyerabutkan kepala hotak gua yang sememangnya berakar serabut ni! Mula mula pasal kete. Bulan lepas lambat bayar, interest naik. Bulan ni pun lambat bayar lagi, interest naik lagi. Sekali naik RM50, dua kali... hmm... buat belanja member orait gak, heh! Lepas tu handset lak kena barred. Dah over limit dah. Agak agaknyadah lebih RM300. Susah gila bila handset kena blocked ni [Padan muka, sapa suruh pakai bil?]. Nak call orang nak kena carik public phone. Public la selalu rosak. Haiyaa... mana nak cekau ni? Dah lah saman kete ngan motor ada 4. Satu dah siap ada waran pun. Mamposs gua!!!

Duit gaji pun tinggal RM50 pada hari ni. Aiseh... mintak mintak janganlah habis terus sementara menunggu gaji bulan 10 ni. Ada lebih kurang 5 hari je lagi gaji. Kalau belanja satu hari RM10 ok kot! Tapi gua pakai kete... minyak saja dah RM10 satu hari. Cukup cukup untuk minyak jer? Makan? Pasir ada, hahaha. Takpe... meggi kat opis ada banyak tuh... bila lagi nak guna kan? Motor ada masalah gak tuh. Enjin tak berapa best dah. Nak kena overhall nampaknya. Gua tengok meter kete dah hampir 8000 km. Nak kena servis lagi. Arrgghhh.... semua duit tuh!!! Dan... sebelom posa ni pun gua dah janji nak keluar dari rumah sewa skang, nak carik rumah lain. Alamak, dah lah kena bayar sewa rumah untuk bulan ni, kalau pindah, rumah baru kena bayar deposit 2 bulan... duit lagi! Huhuhu...

Kalaulah gua kaya...
Teringat kata kata Periwira Mat Gila [Gila-Gila]... Ada duit semua jadi!