<<BACK | GESBUK?

27.9.03

Sabtu, 27 September 03 - Sakitnya lidah gua toksah cakap la... 4 hari sakit beb! Nasib baik hari ni ok sikit walaupun ada lagi rasa sakitnya. Gua rasa lidah gua besar semacam jer. Tebal... bengkak... Ntahlah, napa la badan gua selalu sakit sakit. Minggu lepas bersalin kulit. Minggu ni sakit lidah lak. Gua pasti lah, ni mesti gara gara kurang minum air masak.

Permukaan lidah rasa berlubang sana sini, timbul bijik bijik cam jerawat. Setiap saat kelenjar air liur produce air liur. Gua jadi macam kanak kanak spastik, air liur meleleh tak henti henti. Seksa sungguh! Gua bagitau member gua, yang lidah gua tumbuh jerawat. Dia tanya balik...

"Apa, lidah ko tumbuh jerawat??? Gila kaa?!!"

Hehehe. Memang la tak logik, tapi gua dah tak tau nak cakap macam mana. Orang susah nak paham. So, gua hanya boleh andaikan sakit tu umpama ada jerawat atas lidah. Ni kalau letak bawah mikroskop maunya nampak cam permukaan bulan kot?!! Hehhe... Semalam gua kuar makan malam ngan Mat Dien kat Sate R&K. Mula mula nak order sate 20, ayam dan daging. Sekali pelayan tu bagitau daging dah habis. Aiseh, gua tak minat sangat sate ayam. Nak tak nak, order 15 cucuk sate ayam, gua pekena 2 cucuk jer. Selebihnya, Mat Dien belasah!

Gua lapar... terpaksa order nasik. Hmm... disebabkan sakit lidah, gua hilang deria rasa. So, gua ingat nak makan nasik yg boleh memberikan rasa. Order nasik goreng ikan masin... Mula mula ok lagi, lepas gua kunyah ikan masin jer, pergghhh! Berderau darah dalam tubuh. Sakitnya lidah rasa cam kunyah sebungkus cili api. Hilang selera makan. Terpaksa lah gua melantak nasik slow slow...

Tapi... tak perasan lak nasik tu boleh habis, hehehe.
[Wings&Mael - Nasib Kita]

Hanya Peringatan...
Banyak kali gua kena basuh motivasi kat boss gua. Macam macam dia ingatkan gua... lebih lebih lagi kalau hal berkaitan keje. Gua selamba jer... senyum senyum sikit... dah habis... blah! Lepas tu buat cam biasa. Hehhe!

"Mie, ada banyak cara bila kita nak berhadapan dengan seseorang, lebih lebih lagi kalau ngan client atau sesapa yang nak berurusan pasal kerja. Paling penting, masa bercakap... tunjukkan yang kita ni berpengetahuan luas tetapi dia lebih bijak dari kita..!"

-Boss-

Inilah antara ayat yang paling melekat dalam kepala hotak gua dan gua praktikkan sampai skang. Thanks Boss!