<<BACK | GESBUK?

12.9.03

Jumaat, 12 September 03 - Pukul 8.30 malam gua sampai umah Shimi/Mai tepat pada waktunya. Diorang jemput bebudak opis jer... ada buat makan makan sikit. Gua ni pantang diajak lebih lebih lagi pasal MAKAN. Hmm... sedapnya! Ingatkan ada majlis apa, rupa rupanya nak surprisekan si Julia, housemate diorang. Hari ni besday Julia. Genap 23 tahun. Hmm... dah layak jadi mak budak nih, hehehe! [Kalau dulu dulu laa!] ;p

Gua ketuk pintu. Punyalah lama nak bukak pintu, tension beb. Gua sesaja sembunyik balik dinding. Nak kenakan sesapa yang bukakkan pintu. Yang jadi mangsa, besday girl. Kreookkk... Pintu dibuka.

Julia: "Tak ada orang pun!"

Gua: "Waarrgghhhh!!!!!" gua sergah.

Julia: "Aaaaaaaaaaaa...........!!!!!!!!!!!!" sambil menutup muka dengan dua belah tangan.

Nampaknya majlis meriah jugak walaupun hadirin tak ramai. Biasaklah, pompuan ada 5 orang. Kat situ jer dah berapa mulut?!! Maunya tak bising... Gua tak nak layan sangat. Dapat tengok Italian Job cukuplah. DVD, tapi tak clear. Ahh... bolehlah. Janji seronok, heh!

Sorry Julia, tak sangka ko akan terkejut beruk Mat Yeh bila aku sergah. Sorry ekk! ;p


Chat
Sebenarnya susah nak chat kat opis ni. Bos tak bagi walaupun dia pernah cakap,

"Mie, I tak kisah kalau U nak surf ker, chat ker, apa ker. Yang penting U siapkan dulu keje U!".

Sebab? Kalau gua dah siapkan semua keje, lepas tu dok relaks... Dia akan cakap,

"U ni I tengok takde keje langsung. Asyik dok chatting, chatting dan chatting! Buat la apa apa keje. Kalau takde keje, cuba pikirkan apa yang patut dibuat. Cuba bukak balik fail fail lama, study produk produk. Ataupun cuba create keje. Cuba ada sikap inisiatif. Pikir sendiri. Jangan asyik tunggu orang bagi keje jer, baru nak buat!

Hok alloh laa...!

Jasnita/Juanita?
Sempat chat ngan Jasnita jap. [Panggil Eta je la]. Tadi Julia, skang Jasnita... Macam kenaaa jer, heheh! Selalunya tak lama gua chat ngan Eta, pasal dia pun takut bos dia, gua lak takut bos gua. Sama sama takut. So, chat pun dalam keadaan takut takut, hahaha!

eta_sayang: "Nak tau cite tak? Ade cite sedih ni."

imie: "Apa dia? Habaq mai kat abe Mie nih!"

eta_sayang: "Saya kene ragutt ari tuu..."

imie: "Ye ker? Bila? Kat mana? Banyak ke ilang?"

eta_sayang: "Hp n beg duit."

Kesian Eta. Sabarlah Eta, nak buat macam mana. Nasib badan... Sebenarnya kes kes macam ni biasa sangat berlaku kat KL. Kebanyakan yang kena ragut pompuan la. Kena lak masa jenjalan sorang sorang, si peragut dok mark dari jauh dah. Bila dah ready, laju je datang dari belakang. Kebas beg tangan orang, lepas tu blah. Dulu pun ex-GF gua pun nyaris nak kena ragut. Si peragut dah tarik beg dia, cuma tak kuat. So terlepas peluang. Gua tak bimbangkan beg, gua bimbangkan orang. Takutnya si peragut ubah pikiran, tak nak ragut beg, tapi nak ragut orang. Tak ke naya tuh!

Semalam pun opismate gua, abang Sham... kena samun. Dia gi keluarkan duit petty cash opis kat Dataran Maybank, Bangsar. Masa berjalan keluar menuju ke kereta, datang 2 orang mamat ngan motor tahan dia, siap hulur pisau kat perut. Nak tak nak bagi je la. Tak bagi kang perut terburai lak! Nasib baik tak banyak...

Dunia... dunia... Apa sudah jadi? [Gua jawab, KL... KL... sambil nyanyi lagu Vandal]