<<BACK | GESBUK?

30.8.03

Sabtu, 30 Ogos 03 - 4 HARI! 4 hari gua cakap lu... Gua langsung tak dapat nak access internet kat opis. Sebenarnya internet connection tu memang dah lama problem. Tapi tak sangka lak minggu ni terus padam! Semua keje tergendala. Susah nak gua luahkan perasaan gua. Tapi sesapa yang tau tu taulah! Duduk tak senang, makan tak lalu, tidur tak lena, mandi basah... [macam putus cinta lak, hehe!] Gara gara tak dapat menulis je sebenarnya. Keje kat opis tu lantak lah. Gua pedulik apa!!!

Pelbagai cara gua keluarkan untuk elokkan balik network kat opis, tetap tak jadi. Terpaksa gua panggil wartawan Edisi Siasat, untuk siasat apa yang patut, heh! Kitorang nyer ISP bagitau network kat opis gua kena virus. Hmm... ye ker?!!! Gua scan semua PC, jumpa beberapa ekor virus yang dirasakan tak merbahaya. PC Shimi, dijangkiti virus W32.Sobig.F@mm. Tak heran... menatang ni serang emel jer. Server, diserang dua ekor kutu, eh... virus! W32.Nolor@mm.Dr ngan W32.Welchia.Worm. Gua sendiri tak tau dah beranak pinak ke tak lagi virus virus ni. Pasalnya, PC server tu takde AntiVirus. Baru jer tadi gua install NAVCE 7.5.1, baru la jumpa virus!

PC gua? Mana ada virus... PC gua power! Hehehe... Walaupun gua dah berjaya membunuh 3 ekor virus, namun internet masih down. Aiseh... ape hal lagi nih! Gua suspect network connection kat opis ni kena virus Nachi. Orang cakap dia serang network jer. Menjadikan connection slow... then down terus. Blaster? Dah scan dah... takde pun! Masalahnya, antivirus Nachi blom ada, abih camno?!!

Hmm... entahlah... gara gara internet down jer, gua jadi biol jap! Banyak benda stuck! Itu baru berapa PC kat opis gua. Memang patut lah kerajaan rugi RM31 juta kerana virus ni, banyak makan kos. Bayangkan, ada berapa PC kat Malaysia ni, bawah jabatan kerajaan jer! Haru beb...

Sambut Merdeka...
Hari ni dah 30 Ogos, bermakna akan ramai remaja remaja berpeleseran malam ini demi menyambut malam kemerdekaan, tepat jam 12 malam! Lepas tu pakat pakat sambut kat tempat lain lak, hehehe... Dan gua... gua tengah berusaha untuk balik kampung. Asyik sambut merdekaaaaa jer! Tiap tiap tahun kat KLCC [KLCC lagik!] Tujuan nya nak tengok bunga api jer. Lepas tu, blah carik kedai makan, lepak lepak sampai pagi then balik umah... tidur!!! Rutin tahunan gua, setiap kali malam 31 Ogos menjelma. Tahun ni, gua nak ubah skit... nak sambut merdeka dalam Flight. [kalau ada!] Mau balik kampung ini malam, hehehe!

Best ker sambut merdeka? Dok di kalangan orang ramai, tua muda jantan betina... Gua penah rasa, dan selalu rasa setiap kali nak sambut merdeka. Rasa yang sama jugak! Panas [bau hapak!], serabut [terhimpit himpit], menyampah tengok gelagat anak muda ngan awek awek [gua takde awek, jeles la tu..!], sampaikan nak berjalan pun susah! Padat! Sesak! Arrgghhh... tensionnya! Sebetulnya amalan menyambut malam merdeka sekarang lebih sesuai dipanggil malam bersosial beramai ramai secara halal! Baru padan! Kan! ;p

Gua tanya penjaga kaunter bas ekspress, Hentian Putra. Tiket bas Transnasional saja yang ada, itu pun satu. Last kopek! Tempat duduk belakang sekali. Gua tak nak. Tanya lak penjaga kaunter KTM kat KL Sentral. Tiket tempat duduk je yang ada. Katil semua habis! Alamak... macam mana ni? Ini pun tak berkenan gak... Tanya abang Sham, tiket Air Asia hari ni habis! Aiseh mennn... Makkk, orang nak balik! Tiket Air Asia untuk esok ada, nak ke tak nak?! Lambat lambat kang nanti orang lain lak kebas... Terpaksa la pegi KLIA tunggu tiket mana mana yang ditempah tapi tak diambil... Kalau ada! Kalau tak, terpaksa la gua buat amalan tahunan tu... Huhuhu! ;(