<<BACK | GESBUK?

5.8.03

Selasa, 5 Julai 03 - Pertama kali dalam hidup gua setelah hampir lima tahun dok KL, berjaya menjejakkan kaki di UiTM Shah Alam. Bwahahahaha!!! Gelak untuk diri sendiri. Teruk benar gua ni, tak pernah datang UiTM. Anyway, gua puji jugak kampus ni pasal besar dan luas. Gua pegi ngan Hashimi. Sebenarnya dia yang ada hal kat sini. Gua sesaja follow jer, pasal dok opis pun bukannya ada keje pun! Kire ok jugak lah UiTM ni, kawasan berbukit dan banyak pokok. Tapi... panas! Hashimi nak jumpa orang yang nak bagi projek AV kat kompeni kitorang. Daripada takde projek langsung, baik ambik gak yang kecik kecik, betul tak?!!

Sepanjang jalan jalan kat dalam tu, sempat gak dok peratikan student student kat situ. Hehhe... macam gua dulu jugak, jadi mat nderk! Tapi gua lain skit lah, mat nderk yang brutal... Tak caya tanya Tasya. Kan Tasya kan? Heee... Tetiba gua teringat entry Mat Jan, dia ada mention pasal 'permandangan yang indah indah' kat Fakulti Mass Comm. Hehe... gua try usha jugak. Aah, memang betul lah, 'bangunan' kat sana 'tinggi tinggi' lah....! Yang best masa tengah follow En. Rafi [person incharge in AV Project], berjalan kaki ke tempat keretanya, gua berselisih ngan 2 orang minah UiTM, dan gua terdengar salah seorang daripadanya berkata,

"Wau!" sambil menjeling panjang.

Gua buat derk jer. Hehe! Nanti orang cakap gua perasan lak! Lepas bincang lebih kurang, kitorang terus ker Putrajaya, pergi ke tempat tapak projek. Kena jumpa ngan En. Ridwan. Lama gak tunggu mamat tu. Lambat sangat... gua ambik peluang tangkap gambar permandangan area Putrajaya. Baru jer nak posing untuk diri sendiri, sekali bateri habis daaa.... Memang dengki kamera tu!!! Hampeh! [Nightwish - Slaying The Dreamer]

Puyu Alkisah...
Lebih kurang dalam pukul 11 malam, Pendi ngan Puyu datang rumah. Mula mula heran gak sapa la yang dok ketuk pintu rumah gua. Bukannya reti nak panggil... Nasib baik gua ni berani, hehe... Terus jer bukak pintu.

Gua: "Aik, lewat malam macam ni datang rumah aku, apa hal? Ko tak keje ke besok?!!"

Pendi: "Cuti. Aku pegi rumah Puyu tadi, sekali dia ajak datang sini. Datang je laa..."

Banyak perkara diborakkan malam ni. Kebanyakannya pasal masalah yang dihadapi Puyu. Dia keje kat kedai gambar. Dulu gaji ok katanya, tapi lepas tukar boss, boss dia dah tak bagi buat overtime, so tiap tiap bulan makan gaji basic, tak cukup untuk menyara hidup hari hari. Kalau dulu siap bole simpan, hantar kampung... skang untuk makan diri sendiri langsung takde. Duduk kat Subang lak tu, taraf hidup tinggi. Dah la semalam kena pau kat polis masa kat road block... pasal bawak CD 'terlampau'. Hahahaha... tu laa... Lain kali bawak lagi, kan dah nyesal...! Terbang RM100.

Tapi bila gua dengar ceritanya, memang sedih. Ikutkan hati nak tolong dia, bak kata peribahasa... Hajat hati nak memeluk gunung, apakan daya tangan tak sampai. Gua nak tolong sangat, tapi gua sendiri pun terkontang kanting... Pendi pun sama... Masing masing bukannya gaji besar sangat. 3 kali gaji diorang sama ngan sekali gaji gua. Tapi gua baru angkat kereta, so tak mampu nak tolong support Puyu. Last last dia ambik keputusan untuk balik kampung. Emm... ok gak tu. Balik kampung tak banyak tanggungan sangat. Kumpul duit dulu, nanti datang KL carik keje lain lak.

Dalam ramai ramai member kamcing gua, Puyu antara 'ranking' terbawah. Tapi gua paling respek dia pasal dia bagus dalam bab kerja [rajin] dan ada vision [Invest dalam insurans nyawa tuuu...!!!]. Gua memang plan nak invest jugak, tapi masa tak mengizinkan lagi. InsyaAllah, ada masa nanti gua nak melabur dalam ASB. Yakin boleh! Malaysia Boleh!
[Nightwish - The Kinslayer]