<<BACK | GESBUK?

15.8.03

Jumaat, 15 Ogos 03 - Pagi pagi lagi gua dah bukak blogger. Nak edit layout. Ye lah... tengah bersemangat! Pasal? Hohoho... Gua dah 'try & error' kat blog gua, dan hasilnya, tengok sendiri la... Itu baru sikit! Banyak lagi nak ubah, tapi makan masa... pelan pelan, jangan gopoh gapah... kang rosak semua sapa susah? Guaaaaa jugak! [Exists - Kapal Terbang Kertas]

Pian
Semalam gua jumpa Pian. Dah lama tak jumpa dia. Dia datang KL jap, nak hantar report praktikal katanya. Dulu masa study, dia adalah housemate merangkap roommate gua. Kaki game, tak kire PS2, PC, video game dan sebagainya. Pendek kata, HANTU GAME! Hahha...

"Aku dah ada kat KL, petang ni ada kat rumah sewa. Skang ni aku nak gi UTM, bayar yuran..." Pian sms gua.

"Canteek, nanti bolehla kuar jap makan makan, dah lama tak jumpa ko!" reply gua.

Masa Maghrib gua dok layan Dragon Ball GT, cd copy nyer... Tiba tiba dapat msg dari Pian...

"Nak kuar ker? Hujan ni... (Sehari tak makan nasik lagi nih!)"

"Lepas Isyak aku amik ko. Hujan? Hehhe, no problem...!"

Kitorang makan makan kat Sate R&K, Setiawangsa. Pekena sate kat situ. Banyak perkara yang diborakkan. Pasal praktikalnya, PCnya, abangnya, PS2nya, macam macam lah. Pasal gua? Tak sentuh pun! "Hampeh ko Pian... Langsung tak nak tau pasal aku!!!"

Peminta Sedekah
Gua sampai masjid lewat tadi. Untuk solat Jumaat. Masa sampai kat pintu pagar belakang masjid, gua nampak ada sorang orang tua, pakai kemas siap berkopiah lagi. Duduk bersandar kat tepi pintu pagar tu lah. Apa yang peliknya? Ye laa... dia ok jer gua tengok. Pakai kemas, cam standby untuk sama sama solat jap lagi... tapi kenapa mintak sedekah?!! Selalunya gua nampak orang yang mintak sedekah ni daif, dengan pakaian yang comotnya, tak terurus... Tapi pak cik tu bersih, elok jer! Nak tanya takut orang pandang! Heh, buat bodoo je la...

"Ok gak kalau aku buat part time minta sedekah... Siap pakai tie ker... kemeja, slack... agak agak masyuk lebih kot!!!" bisik hati gua...

Selalu sangat kalau masa lepak lepak kat restoran mamak [selalunya yang open table], mesti ada orang yang datang minta sedekah. Selalunya 2 orang. Sorang buta bawak tongkat, sorang lagi tolong pimpin si buta tu. Datang ke meja meja orang sambil buat muka sedey... Kalau yang baik sikit ada la bagi sticker atau kalendar sebagai balasan. Kalau yang tak baik, dapat duit terus blah, huh! Tak ucap TQ pun.

Pernah sekali masa gua lepak ngan member member kat satu restoran. Datanglah 2 orang ni... Yang butanya mak cik... Yang pimpin si buta tu.. Huyyoo... cunnn! Anak dia ker? Member gua tak sabar tunggu mak cik tu sampai kat meja kitorang.

"Nanti kalau mak cik datang kat aku, aku nak bagi lebih sikit. RM30 boleh?" hehehe.

"Nasib baik anak dia cun, kalau tidak jangan harap lah aku nak kasi...!" Betul ke anak dia?!!!
[Damasutra - Seribu Bayangan]