<<BACK | GESBUK?

5.8.03

Selasa, 5 Julai 03 - Terlalu awal gua sampai opis hari ni. Mungkin pasal highway tak jammed kot! Anyway, syukur... dapat sampai awal. Gua tengok jam baru pukul 8.20 pagi.

"Aiseh, awal giler ni! Takpelah, layan lentok dulu lah, hehe!"

Sekali terbabas... Sedar sedar dah pukul 9.15 pagi. Alamak, lewat 15 minit!!! Keluar dari kete terus masuk opis. Nasib baik dua dua boss takde. Selamattt...!

Ery Balik Kampung
Ahad, malam - Gua hantar Ery balik kampung. Pendi ada sekali temankan kitorang ke Hentian Putra. Gua tak masuk dalam, pasal susah nak parking. Park kat tepi jalan, Ery blah dan kitorang pun blahhh! Oh ya, tadi jumpa Rudy jap. Dia ajak kitorang datang rumah dia kat Gombak. Gua pun dah lama tak jumpa dia. Oklah, disebabkan takde program untuk malam ni, gua setuju. Rudy tunggu kat rumah Fakhrul, kat Kampung Baru. Gua ngan Pendi sampai awal kat sana, si Rudy takde lagi. Lepak lepak dalam kete dululah...

Rudy sampai... Gua follow dia dari belakang. Jauh gak rumah Rudy. Nak kena masuk banyak lorong baru jumpa. Macam ni gua pun bole sesat, huh! Tinggal dua orang jer? Banyak duit bayar sewa rumah...? Lepak lebih kurang sambil layan telemovie Hancur... [Memang hancur! - Cerita pasal pembikinan filem Jamban 606.] Hahaha!

Hampir 1 pagi. Perutku berkumandang muzik dengan nyanyian suara ala ala serak serak parau, hehhe! Memang patut pun, dari petang tak makan nasik lagi.

Pendi: "Jom kite gi makan dulu, lapau dah ni!"

Gua: "Jom, aku pun lapar gak. Eh, kita dah makan ke belom tadi hah?"

Rudy: "Ok, aku pun nak kuar gak. Kat mana?"

Gua: "Restoran Haji Tapah, dekat Ong Tai Kim, Gombak Setia! Tapi aku terus blah ler lepas makan."

Rudy: "Ok, korang pegi dulu. Nanti aku sampai."

Lepas pekena roti nan sama milo ais, gua terus blah. Tak boleh lambat pasal Naswan ada kat depan rumah. Takleh masuk katanya, takde kunci. Kesian, terpaksa tunggu gua balik dulu. Malam tu Pendi tidur rumah gua. Dia pun takleh balik gak, lampu motor dia padam, terpaksa tunggu siang hari. Lagi kesiannn.... Hahaha!!!
[Nightwish - Bless The Child]