<<BACK | GESBUK?

16.8.03

Sabtu, 16 Ogos 03 - Aisehmmenn... apa hal pagi pagi buta gua boleh sedar daripada tidur ni? Jam dah menunjukkan 3 pagi. Nak tidur balik dah tak boleh, mata jadi cerah. Mungkin pasal gua tidur awal tadi, seawal 8 malam! Kalau tak boleh tidur balik susahlah, gua nak kena bangun pukul 7 pagi, nak pegi keje lagi. Kalau tak tidur skang nanti pagi pagi kat opis mesti ngantuk giler.

Gua bangun, on PC then tulis entry ni. Macam mana sekalipun nak kena sentuh jugak PC ni. Kenapa ye? Sejak gua mula menulis blog ni, boleh dikatakan hari hari mesti nak menghadap PC jer [Mat jan, ko mesti pernah rasa keadaan macam ni kan?!!] Kena pulak suasana sebelah malam, masa yang sesuai untuk tulis entry. Pasalnya, masa ni lah idea datang mencurah curah. Biasanya kalau gua dapat idea, gua tak terus tulis. Simpan dulu... bila masuk opis baru tulis. Tapi selalunya jugak bila dah masuk opis, masa tu la idea hilang, kepala terus blank! Siyol...

Mungkin pasal tu lah kebanyakan penulis selalu bawa buku catitan [atau catatan?] dan pen bila ke mana mana. [Ye ke???, Ahh... itu pendapatku!] Bila idea datang, terus catit/catat... Bila idea tengah fresh, gaya penulisan dan olahan ayat mesti jadi best! Kalau masa nak start tulis baru nak pikirkan apa yang patut ditulis, gua percaya hasilnya tentu kurang menarik. Betul tak? ;p

Nak pingat?!!
Paper semalam, tajuk utama - Malik Mydin dianugerahkan Datuk oleh kerajaan Pulau Pinang kerana berjaya berenang merentasi Selat Inggeris.

Idea Shimi: "Aku nak buat jugak lah. Kat Sungai Gombak... bukan berenang, tapi panjat tembok sungai dari dalam ke atas. Tentu dapat pingat, hehehe!"

Idea Abg Sham: "Ok, abang berenang melawan arus dalam Sungai Gombak..."

Gua: "Saya berenang dalam Sungai Kelang..."

Shimi: "Lepas tu kita jumpa kat Masjid Jamek!"

Hahaha!

Dapat pingat apa agaknya?