<<BACK | GESBUK?

1.8.03

Jumaat, 1 Ogos 03 - Hari ni gua solat Jumaat kat Masjid Bandar Tun Razak. Planningnya nak makan mee sup dulu, tu yang pegi awal skit. Sekali bila sampai kat sana, takde satu pun gerai yang jual mee mahupun air, buah buahan... Tensen laa..! Baru planning baaaiikkk punya, terus tak jadi. Kelihatan kelibat pegawai penguatkuasa DBKL tengah melepak. Ooo... Ini mesti nak buat rush ni...! Takpela, takde rezeki.

Masa nak masuk ke dalam masjid, gua nampak permaidani merah dihampar dari pintu masuk sampai depan mimbar. "Ini mesti ada orang orang besar nak datang nih!" Bisik hati gua...

Memang tepat jangkaan gua tadi, rupa rupanya Agung kita datang untuk sama sama solat Jumaat. Patut pun semua gerai makan kat luar pagar masjid takde. Kesian gak kat tuan tuan gerai... hari ni takde peluang bisnes. Takpe... minggu depan ada lagi! [Darkwell - Armageddon]

PC Naswan...
Tengah best layan baca paper kat umah, tetiba pintu rumah gua kena ketuk. Aiseh... gua dah lah tinggal sorang. Sapa pulak yang datang nih??? Gua beranikan diri buka pintu walaupun hati berdebar jugak!

"Laa.... ko ke Wan? Aku ingatkan sapa tadi! Tak bagi hint langsung nak datang..."

"Hehehe... Aku dah bagitau kat Zam, dia takde bagitau ko ker?"

"Tak! Zam ngan Syana baru jer bertolak balik kampung. Nasib baik ko datang, takdelah aku tidur sorang malam ni, hahaha!!!"

Gua bukan takut tinggal sorang lah! Apa? Ingat gua pengecut ker? Gua cuma boring kalau takde orang kat rumah, tu jer... Setakat dok sorang apa lah sangat... [Elleh!] Wan baru sampai dari Kuala Lipis ngan motornya. Gua borak borak ngan dia jap lepas tu layan Dragon Ball GT - cd burn punyer! Sambil sambil layan, Wan ada bagitau yang PC dia tu nak dibawa balik ke Kuala Lipis. Kalau tak besok, minggu depan. Boring katanya dok kat rumah sana tanpa PC. Alamak, mana bole jadi macam ni. Zam belum repair PC dia lagi. Kalau Wan amik PC dia, nanti gua nak tengok Dragon Ball macam mana? Walau bagai mana pun, Wan sebenarnya dah cukup lama tinggalkan PC dia kat rumah gua. Itu pun kira dah bernasib baik. "Err... Wan, kalau nak ambik pun tunggulah Zam repair PC dia dulu. Kalau tak susah aku nak main game, layan movie!" Huh! [Therion - Children Of The Damned]

Gi Kelang...
Lebih kurang pukul 9 malam, gua sampai kat Apartment Lestari kat Bandar Sri Permaisuri. Datang rumah Shimi. Naswan temankan sekali. Lepas bagitau kat pak guard, gua terus meluru ke Blok A Apartment Lestari, tunggu kat bawah dan call Shimi. Malas nak naik atas, leceh. Dalam telefon, kedengaran sayup sayup suara orang kat belakang... "Oi.. tengah makan la... Tunggu lah kejap!" Hehehe... milik siapakah suara sumbang ini???

Lepas beberapa minit, Shimi turun. Lepas tu kitorang terus menuju ke Kelang mengikut Federal Highway. Err... ni first time gua drive kete gua pegi jauh jauh. Sebelum ni dok main dalam area KL jer... Heh! Dah masuk area Kelang, tapi destinasi sebenar tak jumpa jumpa jugak. Bukit Badak - Takde satu papan tanda yang menunjukkan kawasan Bukit Badak. Pusing punya pusing... tak jumpa jumpa jugak! Last last tanya budak tepi jalan. Laaaa.... kitorang kat dalam area Bukit Badak dah sebenarnya. Ceh! Ok, skang dah jumpa, tapi rumahnya belum lagi... [Rumah sapa ni?] Gua try call tapi tak jawab. Dah tidur kot?!! Takpelah... Besok gua datang balik. Yang pasti gua dah tau jalan untuk ke sana. So, there's no problem at all, right?

Susah gak nak tidur malam ni. Tak sabar sabar nak tunggu hari esok, hehehe! Kenapa ye?!!