<<BACK | GESBUK?

7.8.03

Khamis, 7 Julai 03 - Hari ni gua masuk opis lewat. Lepas lunch baru masuk. Awal pagi tadi gua kena hadir satu seminar kat hotel Sheraton Imperial, Jalan Sultan Ismail. Nortel Networks nak perkenalkan product baru. Gi sana ngan shimi. Sepatutnya register nama pukul 9 pagi, tapi kitorang sampai 9.30. Majlis tengah berlangsung. Lepas bagi Business Card untuk registration, gua terus masuk dalam ambik seat. Dari pukul 9.30 pagi sampai 12 tengah hari dok dengar diorang bercakap, sepatah haram pun gua tak paham!!! Hehehe... diorang speaking laju sangat, mana gua nak paham! Sesekali gua tersengguk, hampir padam... Nasib baik Shimi cuit gua, kalau tak, maunya boleh berdengkur dalam tu, hehhe!

Yang tu semua tak best. Part yang ditunggu tunggu satu jer, tea break time. Dapat makan kuih muih best! Masa tu gua lantak habis habisan pasal dah tau takde makan makan masa lunch time nanti.

"Makan Mie, jangan tak makan. Rugi kalau tak makan ni, kuih mahal ni!"

"Hehehe... Mestiiii......!!!!!!!!"

Gua kan hantu makan!
[Hypocrisy - Apocalypse]

Call Kampung
Gua call rumah gua kat kampung. Nak tau perkembangan akak gua. Adik gua yang jawab. Katanya, operation belum selesai. Masuk bilik bedah dari pukul 9.30 pagi tadi lagi sampai skang belum siap. Mak gua yag tunggu kat hospital. Aiseh, gua berdebar gak ni! Memang sakit tu belum sampai peringkat kritikal lagi, insyaAllah boleh sembuh kot! Cuma bimbang mana la tau kalau kalau dibuatnya doktor tu terlupa... tertinggal jarum atau gunting dalam perut, haru!!!

Sure masuk paper nyer!

Kena Saman...
Seperti biasa masa balik keje, gua driving. Biasanya masa nak masuk jalan besar baru gua pakai seat belt. Tapi hari ni, tak sempat nak masuk jalan besar, jalan kecik dah buat hal. Sekali ada road block daaa... Gua tak sempat nak bertindak... Gua tau gua tak pakai safety belt tu, tapi blom apa apa dah dekat ngan puak puak polis tu, so nak tak nak buat bodoo jer laa... Ingatkan boleh lepas..

"Tepi... tepi!!!" kata salah sorang En. Polis...

Gua parking tepi. Malas nak keluar dari kete. Lantaklah polis tu nak buat apa. Setakat kena kompaun brape la sangat. Lagipun gua kan ada ayah angkat kat Bukit Aman. Mintak tolong dia la nanti, heheh!!!

"Nah, sign sini! Lain kali pakai belt tu. Nampak sangat macam awak tak hormat polis!" Ceh, dalam masa hulur slip saman tu, sempat dia perli perli gua.

"Hehehe!" Kat luar nampak gua gelak. Dalam hati, "Hu hu hu! Terbang duit gua!" [Sepultura - Ninguem Regula a America]