<<BACK | GESBUK?

20.8.03

Rabu, 20 Ogos 03 - 8.30 pagi, sepatutnya sampai kat rumah Shimi, alih alih hampir kul 9 jugak, biasala... JANJI MELAYU!

"INTEGRATED NETWORK SECURITY SEMINAR" oleh Transition Systems

Seperti biasa, kitorang mesti sampai lewat. Program start kul 9 pagi, kul 9.15 kat atas jalan lagi. Alasan, jalan jammed!!! Tapi, sebenarnya ada satu peristiwa kenapa kitorang sampai lewat...

Gua: "Cepat abang Shimi, kita dah lewat ni!" sambil berjalan laju laju menuju lif.

Shimi: "Butang LG Mie..." Shimi suruh gua tekan butang LG, tapi yang gua tengok takde pun LG. Atas G... L1, L2 dan L3 ada laa...

Gua: "Mana ada! Paling tinggi L3, yang ni kot!" gua tekan jer ler...

Tak jumpa pun Ballroom 1. Tersilap lif ni... kitorang turun balik, masuk hotel ikut pintu depan. Pastu ambik lif lain... Sebelom tu Shimi sempat tanya kat Registration Counter. Tanya Ballroom 1. Tingkat 3 mamat tu kata...

Ruang Ballroom...
Shimi: "Ballroom 1 yang mana satu?" tanya kat sorang mamat yang jaga pintu dewan.

Mamat penjaga pintu: "Ada function ker?" Gua tengok muka dia ada sikit konfius jugak... Lantas Shimi bagi salinan Exclusive Invitation dari emel...

Mamat penjaga pintu: "Err... Ini kat Hotel Eastin bang, kat belakang sana tapi tak jauh dah..!"

"Alamak!" sambil tersengih sengih. Disebabkan malu yang teramat, kitorang blah cepat cepat. Apa la yang mamat tu pikir kat kitorang agaknya?!!

Masa dalam kete, gua pandang hotel tadi. Tersergam indah satu papan tanda. Gua baca... ARMADA HOTEL. Laa hai.. macamana la kitorang tak dapat nak bezakan HOTEL EASTIN dengan HOTEL ARMADA??? Sampai skang masih konpiussss...

Seminar Berlangsung...
Sampai kat Eastin Hotel dalam pukul 10 lebih. Program tengah berlangsung... Tapi masih ada dua tiga kerat hadirin yang baru sampai. [Kami la tuh!] Lepas ambik fail ngan benda benda alah yang disediakan, gua ambik seat paling depan. [Dah itu je yang ada!] Ada masa masa tu, gua hampir tersungkur... Huh, ngantuk! Ada masa masa 'speaker' buat lawak, gua gelak! Walaupun paham satu perkataan jer. Hehehe...

Bytheway, dapatlah jugak ilmu ilmu baru pasal Network Security. Banyak benda baru diperkenalkan. Software, hardware... Tapi itu semua biasa jer. Yang luar biasa, hehehe... Tea Break Time. Kali ni berserta lunch sekali, heh!

Shimi: "Mie, lunch pun ada. Skang nak belasah jugak ker?"

Gua: "Belasah... jangan tak belasah!" sambil melantak mee goreng + kentang goreng + roti.

Perut dah kenyang. Seminar continued. Bila dah habis... beratur, hantar satu form [lengkap diisi], dapat free gift - payung + beg kertas. Sebelum blah, melantak lagi satu round. Tapi kali ni, gua tak makan nasik walaupun nasik disediakan. Gua ambik kuih muih ngan puding jer. Rugi! Tapi nak buat macam mana, perut dah sendat, heheh!

Moral::Setiap kali nak pergi seminar atau function, pastikan perut kosong, hahaha!