<<BACK | GESBUK?

25.8.03

Isnin, 25 Ogos 03 - "...duit duit, di mana kau duit...?!!" Antara satu baris ayat dalam lirik lagu M.Nasir dan Kembara dulu... Sekarang gua lak yang nyanyi lagu ni, hehe! Tapi gua ubah sikitlah, duit jadi gaji, boleh? Hari ni dah 25 hb, gaji belum masuk lagi. Bila lah gamaknya gaji nak masuk ni? Gua dah papa tahap dewa dah ni. Current balance dalam bank ada RM20. Haiya, macam mana nak hidup... Rasanya peminta sedekah yang 'ala ala buta' tu pun lagi banyak duit berbanding gua, huh!

Joe ngan awek dia datang umah gua petang Sabtu, sesaja nak lepak kat KL katanya. Tapi satu hari je dia dok kat sini, gua dah keluarkan hampir RM70 untuk dia jer. Mak aih, gua belanja untuk diri sendiri pun sekadar RM10 sehari tak termasuk segala minyak... Dia keluarkan duit untuk tiket pergi balik Melaka jer, lain lain... fully supported by me, hampeh! [Awie - Maya] Tak taulah apa yang dia pikirkan... Antara prihatin atau tak je ler... Tak kot!!!

NZ
Malam tu gua lepak NZ, Wangsa Maju. Awek dia ngidam nak hisap shisha. Nama saintifiknya... Orga Agrilia, rasanya... Ah, mana mana lah. Gua ni toksah kata shisha, rokok pun tak hisap. Alih alih belanja diorang hisap benda tuh. Perisa melon tuu... Lama dok perati diorang, last last ngan gua gua sekali tumpang dua kaki. Rasanya masyaAllah... loya anak tekak... ngan ibu ibu tekak sekali!!! Nak muntah... tapi bau asap dia wangi lak... Hehehe!

Memasing tarik panjang, lepas tu hembus asap keluar ikut mulut, hidung... sebijik cam naga. Naga Keramat Lang Buana Kepala 7,heh! Nasib tak keluar ikut telinga ngan mata sekali. Gerun weih! Gua kena sekali dua cukuplah, tak tahan ahh! Hilang kehenseman gua...

Lama melepak sampai pukul 1 pagi. Tengah best bersembang, tetiba datang sorang mak cik kat meja kitorang...

"Tak nak order apa apa ker? char koay tiow ker, stemboat ker... kalau tak nak makan, bungkus laa... bawak balik, makan kat umah!"

Gua jawab: "Tak apa lah mak cik, kitorang tak nak order apa apa..."

Lepas tu mak cik tu pegi ke meja meja lain lak, dengan soalan yang lebih kurang sama... Kitorang sambung borak. Dok dalam setengah jam, mak cik tadi datang balik, dengan muka seposen...

"Borak, borak juga. Tak nak order apa apa ker? char koay tiow ker, stemboat ker... kalau tak nak makan, bungkus laa... bawak balik, makan kat umah!"

"Eh, tadi dah datang... Datang lagi?!!" slow jer kitorang cakap... Tapi dia tak dengar laa...

Mak cik tu blah... Lagi setengah jam, mak cik tu datang lagi...

"Err... tak nak order apa apa ker? Kalau tak nak makan, bungkus laa... mana la tau tengah malam nanti lapar..."

Muka masing masing dah tension... Apa, mak cik tu tak cam muka ker... 3 kali datang kat meja kitorang tanya benda sama... Hangin gak, tapi sabar je la... Mungkin ni strategi baru berniaga kot?!!! Macam si 'ala ala buta' tu... 2-3 kali datang kat meja sama... Ye kot!
[Saleem - Juwita]