<<BACK | GESBUK?

19.8.03

Selasa, 19 Julai 03 - Arrgghhh.... tensionnya... Internet connection kat opis slow nak mampos. Lembap cam siput! [Babi?] Siput pun tak lembap macam ni. Gua dah fed up dah. Pagi ni saja dah 50 kali log in... still tak dapat nak tulis. Blogger unfunctional... The unstability of internet connection make me sick! :(

Kejap kejap kuar 'page cannot found'. Rasa cam nak hentak PC gua jer, tapi mana bole, bukan salah PC connection! Account TmNet ada! Ingat nak pakai kat rumah. Tapi kat rumah mana ada line tepon...

Teringat satu kisah Wak Sir ngan Mahmud, sekumpulan pelawak di Kelantan satu masa dulu.

Mahmud: "Wei, aku try telepong mung bapo kali doh! Tapi tokleh. Betul ko nombor hok mung wi tu?!!"

Wak Sir: "Betul la nombor aku... Bakpo tak betul nyo?"

Mahmud: "Pah aku try banyok kali tapi tokleh pong. Guano gitu?"

Wak Sir: "Mung ingat dok dulu masa mung mintak nombor aku?"

Mahmud: "Ingat lagi! Bakponyo?"

Wak Sir: "Haa... Doh mung mintak nombor sangat, aku wi jo la nombor tu. Aku mano ado telepong!"

Mahmud: "Hok alloh laa.... Patut pong, mung ni bengong sungguh!"

Sate Kajang
Semalam lepas balik keje, gua kat rumah terkontang kanting. Tak tau nak buat apa! Tengok jam... awal lagi. Baru pukul 6.00. Belek belek nama dalam handset, carik mangsa! Yess, Pendi!

Lepas call Pendi, gua terus pegi Kajang, nak jumpa dia la. Sebenarnya gua ada plan, nak dia temankan gua. Alih alih sampai sana dah malam. Pinggang ni rasa macam berkarat nak patah. Drive dalam jamm dari KL ke Kajang. Rasa cam baru lepas *toot*! Nak tercabut kepala lutut, hehhe! Plan tak jadi. Alang alang jumpa dia kat parking bawah kedai sate [lupa nama bangunan tu!] kitorang terus melantak sate. Order 30 cucuk, Pendi 15, gua 14. 1 lagi buang, hehee... Gua dah tak larat! Memang terbukti "Makan sampai muntah muntah!" Gua tahan nak muntah sampai keluar air mata. Dahsyat tol!!!

Lepas mengumpat mengata lebih kurang, gua ikut Pendi balik rumah sewa dia. Nak kenal rumah jer. Ooo... dia dok 3 orang. Member dia dah kawin. [Macam gua jugak!] Lepak lepak dalam bilik dia. Wah, kat luar TV, VCD... dalam bilik siap ada home theatre lagi. Best... best! Boleh layan movie sorang sorang dalam bilik.

Pendi: "Aku pakai duit EPF."

Gua: "Tak rasa rugi ke buat beli benda macam ni?!"

Pendi: "Aku tak! Kenapa? Ko rasa rugi ker?"

Gua: "Kalau aku kan, baik beli komputer jer... Semua boleh jadi. VCD, DVD, radio, TV, Hi-Fi, buat keje... All in one!"

Pendi: "Ceh, mentanglah bersangkut paut ngan keje dia... Nak komputer jugak macam mana pun!"

Gua: "Tapi kan, ok gak Ndi. Dalam bilik ada set Home Theatre... Ngam ngam depan tilam. Sambil baring tengok TV. Syok kan...!"

Pendi: "Ah ye! Mula mula tengok TV, lepas tu TV tengok kite..."

Hahaha...