<<BACK | GESBUK?

6.8.03

Rabu, 6 Julai 03 - Lunch time, gua pegi JPN ngan Shimi pasal nak buat IC baru - MyKad. Hohoho... Sebulan akan datang, gua akan ada IC kaler punya... Gambar muka gua pun ada kaler gak. Tak macam yang lama punya, muka Bad Boys, hahahah! Kerajaan ni ada masa masa dia bagus gak, macam buat IC baru nih... Kire idea boleh tahan lah, tapi... yang tak tahan nya diorang nyer pekerja. Adoii.... lembap nyer...! Selama gua kat JPN Taman Maluri nih, sempat gak gua peratikan cara cara diorang bekerja. Patutlah orang cakap kerja kerajaan rileks! Memang rileks pun. Contohnya, pelanggan tengah ramai. Ada satu kaunter yang buka, panggil no pelanggan tapi pelanggan berkenaan takde... pastu dia siap bole sembang sembang, jalan sini jalan sana. Macam tak tahu pemegang no bilangan berkenaan takde. Dah lama lah jugak, baru nak panggil no lain. Tak boleh ker kalau lepas 30 saat, terus panggil no lain. Itu yang buat ramai tertunggu tunggu tu.

Bila no gua dipanggil, gua cepat cepat pegi kat kaunter, tak nak bagi diorang tertunggu tunggu. Tengok, gua ada pikir pasal diorang, tapi ada tak diorang pikir pasal orang macam gua ni?!!

"Kalau ada lesen bagi sekalilah".

"Err... passport boleh gak ker?" gua tanya akak tu.

"Boleh, ada bawak ker?"

"Tak. Tapi kalau lepas lepas ni nak tambah boleh kan?"

Dia angguk jer. Lepas siap berurusan ngan akak tadi, gua terus ambik gambar on spot untuk taruk kat IC nanti. Wah, tengok semua orang pakai coat. Gua teringin nak pakai gak. Bila turn gua...

"Eh bang, tak payah pakai coat ker?!!"

"Tak payah lah, baju awak dah hitam..."

Alaaa.... melepas gua nak bergambar pakai coat! [Nightwish - Two For Tragedy]

Kakakku...
Masa ondeway balik opis, mak gua call. Nak pergi hospital katanya. Cara percakapannya macam gelisah tak menentu. Gua pulak yang rasa tak sedap hati...

"Mak nak cepat ni, nak pegi hospital lak!"

"Kenapa? Nak buat apa kat hospital?"

"Kakak [sulung] masuk hospital. Kena barah rahim. Esok nak operate!"

"Hah??? Betul ker? Bila? Macam mana boleh kena? Bila masuk? Dah berapa lama dah? Macam mana boleh tau ada benda tu?!!"

Bertubi tubi soalan gua keluar. Mak gua tak sempat nak terangkan habis. Nak cepat sangattt... Takpelah, gua letak telefon. Dah sampai opis pun. Sambil berjalan kaki menuju ke opis, macam macam perkara mula terlintas kat kepala hotak gua. Macam mana akak gua rasa? Nak kena bedah, sakit ker? Boleh beranak lagi ker lepas ni? Boleh mati ker? Macam macam lah. Buat hati rasa tak senang. Tapi satu je gua harapkan, semoga pembedahan esok berjalan lancar. Yang pasti, gua tak nak kehilangan kakak tersayang!
[Nightwish - Wishmaster]