<<BACK | GESBUK?

9.8.03

Sabtu, 9 Ogos 03 - Gua dapat sms dari Liza.

"Mie, Liza sedih sangat nie, nak balik KL sekarang jugak hari ni. Mie..."

Aiseh, kenapa lak sedih sedih nih? Gua tak boleh lah kalau tahu Liza sedih, mesti nak call dia terus!

"Hello, napa Liza? Kenapa sedih sedih ni? Liza nangis ekk?!!" ambik berat beb, heh!

"Liza tak tahan dah ngan mak kakak ipar Liza tuh. Dia dah melampau sangat dah hari ni. Liza macam dah malas nak duduk sini, Mie. Liza tengah berkemas nak balik KL ni!" Liza cakap dengan nada sedih... Nangis la tuu....

"Sapa ambik? Nak Mie ambik Liza ker?" gua offer servis ni... Hehehe!

"Tak payahlah Mie. Abang ipar Liza nak datang ambik jap lagi..."

Gua tau Liza sebenarnya nak gua ambik, tapi tak nak dikatakan menyusahkan gua. Itu yang suruh abang ipar dia yang datang ambikkan. Gua tak kisah lah. Bila Liza sedih, dia call gua. Menunjukkan dia ada perhatian kat gua. Tapi ego dia tinggi. Dia tak nak tunjukkan yang dia suka perhatian dari gua. Gua berani cakap macam ni pasal dia penah mengaku dia minat kat gua. Tapi pasal takut kena tipu ngan lelaki [kononnya!] so dia tak berani nak cakap terus terang.

"Ok, jangan nangis lagi. Buat buat tak tau jer. Dia kan orang tua, biasalah tu, emosional skit! Apa apa hal, senyum sikit!" pujuk jangan tak pujuk.

"Heee....!" hah, senyum pun!
[Linkin Park - Don't Stay]