<<BACK | GESBUK?

3.7.03

Khamis, 3 July 03 - Alhamdulillah... nampaknya gua masih lagi berupaya untuk melakukan kerja kerja harian termasuklah menulis kat blog ni hari ni. Sebenarnya badan gua tak seberapa baik lagi ni... Walaupun tak demam dah, tapi panas sejuk panas tu ada lagi. Selesema pun tak hilang lagi. Hari hari dok gosok hidung sampai rasa sakit lak, melecet kot?!! Yang pastinya semua ni buat gua rasa tak selesa.

[Destiny's Child - Emotion]

Gua teringat minggu lepas masa tengah sembang ngan member gua [err... lupa la sapa], gua ada cakap dah lama gua tak rasa demam. Alih alih minggu ni demam. Astaghfirullah... Ni mesti Tuhan nak tunjuk kat gua lain kali jangan cakap besar. Dah elok Dia bagi badan yang sihat, dok mintak lagi nak sakit. Nah! Skang sapa susah, aku dan aku sendiri jugak yang susah! Padan muka. Lain kali tobat tak nak riak takbur lagi, heh!

Weblog...
Hari ni gua cuba masuk beberapa weblog orang lain. Tapi takde yang menarik sangat. Setakat ni gua suka masuk Esprit De Corps ngan Jongkang-Jongket jer. Sebabnya, artikel artikel diorang buat gua berfikir. Gua mana kenal diorang, tapi gua sokong idea idea diorang. Bukan yang lain tak best, mungkin gua tak jumpa lagi. Nanti kalau dah jumpa gua bagitau la. Kebanyakan weblog yang lain lain lebih kurang sama jer. Ye la, macam gua jer... just list down apa yang dilakukan setiap hari/minggu/bulan/tahun dan sebagainya. Gua sendiri dah buat cam tu, so kalau bole gua nak baca yang lain dari gua punya. Biar ada cerita dan isi. Tak kisah la politik ker... agama ker... student life ker... [gua bukan student lagi]. Gua bukan tak nak tulis pasal tu semua. Gua nyer idea banyak... tapi gua tak pandai bermain dengan bahasa. Olahan ayat yang bisa menidurkan orang yang tak mengantuk boleh la... hahahaha.... Gua tak layak jadi penulis. Gua tak penah bercita cita nak jadi penulis. [Penaip boleh?] Gua bukan budak sastera, gua dulu budak teknik. Tapi minat tu ada, tu yang gua cuba jugak untuk publishkan weblog ni, walaupun tak seberapa. Kira ok la ni... daripada takde langsung, tol tak?!!

Chat!
Tadi gua ada log in Yahoo Messenger jap. Gua tengok ramai jugak hari ni yang online. Gua bukan selalu dapat online nih. Tapi nak chat takut... takut kantoi! Nanti bos gua tau mamposs! Gua tengok jam hampir lunch time, so boleh la... at least dah nak lunch, time to rest lah beb. Sempat la gua chat ngan Faiz dan Zawari [Betul ke nama ni?] Tak banyak yang diborakkan ngan diorang. Aku banyak tanya pasal weblog aku jer. Yang lain cerite sampingan jer. Antara sedutan chatting aku ngan diorang...

imie: "Lu dah try masuk ka gua nyer weblog tuh?"
anthraks2002: "Dah pon, tak menarik ah. Geli mata gua tengok"
anthraks2002: "Gua tak baca pon... tengok je"
imie: "Hahahaha"

Memang gua dah tau musti lu kutuk punya... Tapi takpe, gua jenis tak kisah beb. Kutukan itu gua jadikan pembakar semangat untuk mengupdate dan mengupgrade weblog ni. Makacihhh... [Wei, gurau jer... jangan ambik hati lak] Ada kaa dia suruh gua letak gambar gambar 'melampau' dalam weblog ni. Tak patuttt.... Tapi at least itu idea dia la, sebab gua mintak idea kat dia. Idea tak semestinya nak kena ikut. Yang bagusnya idea no. 2 dia apa tau? Ni hah...

anthraks2002: "Aku bagi cadangan je, ko gak yg suruh aku bagi cadangan"
imie: "Idea negatif nak buat apa, bagila yg positif"
anthraks2002: "Kalau yang positif ko letak la senarai alamat2 masjid kat malaysia ni. Pastu ko letak no tepon sekali"
anthraks2002: "Siap dengan senarai imam yang bertugas, ok tak?"
anthraks2002: "Hehehe"

Patutkah gua ikut? Patutkah...?

Faiz & Bernama
Gua kenal si Faiz masa buat praktikal kat Bernama. Dia jadi IT Exec. Gaji pun masyukkk. [Tak gitu Faiz?] Lama dah tak jumpa ko. Kalau dulu masa gua free selalu gak lepak kat opis ko. Skang susah sikit, keadaan tak mengizinkan. Katanya jabatannya dah nak pindah opis. Dari Bernama ke Empire Tower. Lepas ni ke TPM [Taman Teknologi Bukit Jalil] Harap harap dapat jumpa semua kat opis ko. Kadang kadang rindu jugak kat diorang semua. Kak Leen, abang Dollah, Kak Sue, Abang Radhi, Riduan [Sekadar menyebut beberapa nama].

faizmuvin: "i love u"
faizmuvin: "wei.. tuh kak sue yg type.. kak sue kem salam cinta kat ko.. "
imie: "Haa????"
faizmuvin: "tuh la.. kak suehaila.. dia kem salam cinta kat ko.. dia kata i love u kat ko.. "
imie: "macam mana nak jawab salam tuh?"
faizmuvin: "ko kiss aja dia.. abis crita. "
imie: "hahahaha"
faizmuvin: "nanti ko call la dia.. untuk kak sue"
faizmuvin: "dia rindu karat kat ko.. "
imie: "bangga...banggaaaaa hahahha"
imie: "nanti semua ni masuk dalam weblog aku tau jangan terkejut pulak"

Latihan Praktikal
Terkenang kembali masa gua buat praktikal U kat sana. Macam macam hal. hehehe... [Aik, macam layan blues nampak] Paling best Che Mat - Boss kat situ. Sporting habis. Penah sekali dia bagi gua webcam & mic semata mata selalu tengok gua dok berYahoo Messenger. Mana mau dapat boss macam ni. Kalau bos korang tentu dia bagi jugak kot, tapi bukan mic & webcam, tapi notis berenti keje. Hahaha!

Lunch
Masa lunch tadi gua turun ngan Joe jer. Selalunya Azwan ada. Hari ni dia keluar mana pegi ntah la. Hari ni gua minum ais kosong jer. Sebut pasal ais kosong [a.k.a SkyJuice] gua ada satu teka teki. Soalannya : Apakah perbezaan antara asap air sejuk ngan asap air panas? Haa... jawab...jawab... Sapa betul dapat hadiah! Jawapannya, tungguuu.........!!!

[Linkin Park - Creep]