<<BACK | GESBUK?

5.7.03

Sabtu, 5 Julai 03 - Assalamualaikum w.b.t...
Awal gua menulis hari ni... Selalunya petang petang dalam kul 4.30 atau kul 5 baru start. Gua banyak idea nak tulis tapi tak tahu nak start yang mana dulu. Fening fening... Mak ngan ayah gua ada kat KL sebenarnya. Baru sampai semalam kot. Tak pasti plak kul bape pasal abang Dien call gua pun, my parents tu dah ada kat umah dia pun. Tanya samaada gua nak ke rumah dia atau tak. Huisshhh.... mak ayah tersayang, sapa tak nak jumpa. Dahlah gua ni selalu bz, susah dapat cuti. Jarang sekali balik kampung. Kesian kat mak ngan ayah gua, kalau rindu kat anak anak, bukannya anak anak yang datang melawat, tapi diorang yang datang melawat anak anak sendiri. Patut kaa jadi macam tu? Memang tak patutt... [Rasa nak menitik air mata bila teringatkan mak dan ayah gua] Gua harap perkara macam ni janganlah selalu berlaku dalam hidup kita. Tapi semalam gua tak dapat jumpa diorang, aiseh! Ada hal sikit.

Carrefour
Semalam Naswan sampai. Dia cuti 3 hari, Sabtu hingga Isnin. Dulu dia housemate gua. Tapi selepas dapat tawaran keje kat MRSM Kuala Lipis, dia pindah. Dok sana la. Tapi dia jenis yang tak lupa kawan, baguzzzz. Selalu datang lepak rumah gua. Waktu waktu cuti, dia akan datang. [Boyzone - You Needed Me] Semalam gua pegi Carrefour ngan dia. Nak buat cermin mata baru katanya. Gua temankan je la... Masa kat kedai cermin, sesambil menunggu dia siap tempah cermin mata tu, sempat jugak lah gua test mata gua. Free... takpe! Result test mata gua mengatakan gua rabun jauh dan silau. Kalau pakai cermin mata, power dia 50. 50 ok lagi kot. Hehhe...

Amoi tu cakap "You kalau mau pakai cermin mata sekarang dah bole dah"
Gua balas "Nantilah... Tunggu sampai power dia 100 baru I pakai, lagi pun pakai cermin mata lecehlah, nak kena jaga"
Amoi "Leceh nak jaga apa? Mata ker cermin mata?" Aik, perli gua ker...!

Sabtu Oh Sabtu...
Hari ni gua halfday jer, biasaklah Sabtu. Tapi yang gua tak puas hatinya, gua kena kerja setiap Sabtu. Kerajaan pun ada gak cuti Sabtu Pertama dan Ketiga. Tapi gua, mana ada cuti Sabtu. Tiap tiap minggu kerja. Gua nak buat hal sendiri susah. Nak bayar bil api air, bil telefon, apa apa bil la... nak pegi pejabat pos, nak apa lagi... semua urusan yang berkaitan. Kalau gua cuti, at least mana mana hal yang terbengkalai tu bole lah disettlekan. Kalau tak, memang tak sempat lah. Dulu penah sekali mak gua mintak sen kat gua, 2-3 minggu lepas tu baru gua dapat bagi. Itupun bila gua dah transfer kat account abang gua, kalau nak harapkan sendiri pegi bank memang berjanggut lah gamaknya. Mana ada masa. Bila lah agaknya gua nak dapat cuti hari Sabtu nih...

Moral: Sesapa nak carik keje, pilihlah kompeni yang cuti Sabtu Ahad. Kalau tak, problem....

Download...
Hari ni gua banyak mendownload jer. Takde keje nak buat, hehehe! Best kan... Semalam gua jumpa Ery, dia suruh gua downloadkan seberapa banyak lagu mp3 kat internet, nak burn katanya. Buat bisness ker cik abang?!! [ACAB - Where Have All The Bootboys Gone] Nasib baik skang ni gua sedikit free, bolelah buat kerja kerja mendownload ni. Yang tak tahannya, lagu lagu yang nak didownload ni semuanya power power gitu. Antaranya Morbid Angel, KREATOR, IMPIETY, Deicide, Cradle Of Filth dan macam macam lagi la. Walaupun gua layan lagu ni semua, takdela sampai nak download, burn then buat bisness. Setakat dengar sendiri cukuplah. Jangan sampai nanti kita dicop lanun lak. Nak ker? Gua sendiri dah lama tak aktif dengan lagu lagu nih. Tapi sekali sekala layan gak, hehehe... aiseh... gua dapat sms, abang gua tengah tunggu tuh. Okla... Sambung minggu depan lak... Cau lan cau!

HAIL METAL 666- Peace!!!!
[Children Of Bodom - Bed Of Razor]