<<BACK | GESBUK?

4.7.03

Jumaat, 4 Julai 03 - Ni salah satu emel yang gua dapat dari salah sorang member, sorilah pasal gua tak ingat sapa [Ard, ko ke yang emel kat aku???]. Emel yang gua dapat ni berkisar tentang satu family yang ntah hapahapa ntah. Naik pening kepala gua baca cite ni. Korang bacalah sendiri... Gerenti lepas tu kena telan Panadol 4 bijik 2 kali sehari selepas melantak, hahahahaha!

Kisah benar... .bacelahh sampai habisss... .
Beberapa tahun lepas Ramli jumpa seorang janda bernama Ramlah yang
mempunyai anak dara bernama Jamilah. Ramli berkahwin dengan Ramlah
dan Jamilah adalah anak tiri Ramli. Selepas itu bapa kepada Ramli,
Jamrud berkahwin dengan anak tiri Ramli, Jamilah.

Ini membuatkan Jamilah, mak tiri kepada Ramli yang sebelum ini anak tirinya.
Jadi ayah Ramli, Jamrud adalah anak tiri Ramli dan memjadikan Ramlah sebagai
Mak Mertua kepada Bapak Mertuanya. Selang beberapa bulan kemudian,
Jamilah anak kepada isteri Ramli, Ramlah melahirkan anak lelaki, Jarul. Jadi Jarul
adalah adik kepada Ramli. Tetapi Jarul adalah anak kepada Jamilah, anak kepada
isteri Ramli, Ramlah. Menjadikan Jarul adalah cucu kepada isteri Ramli,
Ramlah. Sekaligus menjadikan Ramli datuk kepada Jarul, adiknya. Itu tak
seberapa lagi.

Selepas itu, Ramli dan Ramlah mendapat anak bernama Jayzee.
Sekarang Jamilah, anak tiri Ramli dan juga Mak mertua Ramli menjadi kakak
dan juga nenek kepada Jayzee. Jadi ayah Ramli, Jamrud menjadi abang ipar
kepada anak Ramli yang mana kakak ipar Jayzee adalah isteri kepada ayah
Ramli, jadi sekarang, Ramli adalah abang ipar kepada emak mertuanya,
isteri Ramli, Ramlah adalah makcik kepada anaknya sendiri, Jamilah... Anak
Ramli, Jarul adalah sepupu kepada ayah Ramli, Jamrud dan Ramli adalah
datuk kepada dirinya sendiri... muahahahahahahahhahaha... .isk isk isk...
.. nennooo... nennooo..neenooo..nenoooo.. phewiiittttt tebabooooooooooo.. aku
pening... aku sindirik naik fening menterjemahkan semua nih.. bangang
sehhh...!!

Amacam, ok tak cite ni? Best kan... [Macam sial...!] Tapi secara tak langsungnya ada pengajaran di sebalik cerita ni. Ye lah, cuba bayangkan kalau benda macam ni betul-betul jadi, haru beb! Sebab tu la dalam Islam sendiri menyuruh umat nya berkahwin dengan orang yang jauh. Maksudnya, seboleh bolehnya jauhkanlah daripada berkahwin dengan saudara terdekat. Takut nanti kan jadi macam cerite kat atas tu... Secara lojiknya lah... Ini pendapat gua jer... Sorilah kalau ada silap!

Teka-Teki
Ok, Ingat teka-teki semalam? Gua ulang lagi sekali aaa.... Soalannya: Apakah perbezaan antara asap air sejuk ngan asap air panas?

Jawapannya senang jer... Asap air panas naik atas, asap air sejuk turun bawah. Betul tak? Wahahahaha.... gua jugak yang terer... Tapi ada satu jawapan dari sorang mamat tu namanya Joe [bukan nama sebenar, hehhe..] Dia cakap bezanya asap air panas datangnya dari air panas tu... Kalau air sejuk lak asap dia datang daripada ais, kalau takde ais asap pun takdelaaa.... betul kaa??? [Betul ka Joe? Mana hang dapat jawapan ni hah?] Ok, jawapan lain lak...sapa ada jawapan lagi??? Post kat gua... Nanti bole gua gelak kat lu orang lak, hahahaha.... [George Michael - Careless Whisper]

Guestbook & Hosting...
Terima kasih gua ucapkan kat si Ard. [Salute lu lah mat!!!] Gua tak sempat lagi nak carik orang yang akan rasmi guestbook tu. Alih alih dia yang rasmi dulu. Siap ada reben lagi tuuu.... Takpelah.. Dah ada orang tak perlu gua nak susah susah carik orang lagi. Dia orang pertama yang sign kat gua nyer guestbook. Harap-harap lepas ni ramai lagilah yang lawat weblog gua nih. Tapi jangan la lawat saja, isi sekali la guestbook tuh. Sesapa yang nak komen ker, komplen ker, puji ker, isi jer... Tak kena bayar pun [Dah lah free, percuma lak tuh!]. Tapi seeloknya janganlah gunakan bahasa yang tak elok. Ingat slogan "Bahasa Jiwa Bangsa". Nak ke orang cakap nama je Melayu tapi bahasa masyaAllah... So, sebaik baiknya apa apa komen atau komplen tu biarlah beradab. OK!
Gua plan nak ubah layout semua ni, dari weblog sampailah ke guestbook. Nak buat sendiri... Yang sekarang ni pakai template jer. Ingat nak guna Dreamweaver... tapi tak terer... Sapa terer tolonglah ajar gua, nanti gua kasi upah. Apa upahnya? Hehhe... Rahsia... Kalau takde orang nak ajar gua Dreamweaver, terpaksalah gua pakai frontpage jer... Itu pun kira ok gak. Hmmm... Tengoklah macam mana, insyaAllah dalam masa terdekat ni. Mungkin hosting akan tukar... Ini free nyer hosting. Macam mana buat? Tak boleh cerita, tau kat orang tu mamposs gua [Hosting sapa agaknya?]. Hehehe... Nanti jangan terkejut lak... Anyway, tak ramai orang tahu pasal weblog gua ni. Saja je malas nak kecoh kecoh lagi. Bila gua dah tukar layout semua barulah gua nak announcekan kat semua orang. Setakat ni baru 2-3 kerat je yang tahu... member member rapat jer. Yang tak rapat tunggu dulu lah... Heh!

[Elton John - Tiny Dancer]