<<BACK | GESBUK?

31.7.03

Khamis, 31 Julai 03 - Semua orang ada keinginan. Semua orang ada kemahuan. Semua orang pasang cita cita dan semua orang juga penuh dengan kehendak. Namun tak semua yang dicita akan tercapai. Itulah yang berlaku pada diri gua. Hingga ke hari ini, banyak benda yang gua impikan belum dapat dicapai. Gua sedar ada sesetengah perkara memang tidak sesuai atau tidak layak untuk gua. Tapi kerana keinginan yang membuak dan nafsu di kepala, bukan di hati terlalu besar melangkaui batasan, gua terus pendamkan impian gua sehingga gua pasti satu hari nanti gua dapat apa yang gua nak! Janji, sabar dan yakin, heh! [Dimmu Borgir - Reptile]

Semasa gua masih belajar... Di kala gua lepak lepak ngan member member kat restoran mamak, topik perbincangan mesti berkait dengan 'kalau'. Sebut saja KALAU mesti kena gelak! Hahaha... Kenapa? Sebab bila bercakap disertakan dengan 'kalau' saling tak tumpah macam angan angan Mat Jenin. Semuanya kalau, tapi habuk pun tarak!!! Kerana 'kalau'lah Mat Jenin meninggal...

"KALAUlah aku kaya... ada banyak duit melimpah ruah... semua student UTM aku nak bagi superbike sorang sebijik! Pak guard sekalilah... Asyik dok naik motor kapchai tuuu.. jer!" Ini macam ayat Li Selasih jer...

"KALAUlah aku kaya... setakat nak pegi pasar tu aku pakai S Class jer, dating pakai Lambo... Wahwahwah [gelak jahat...!]" Ni Joe ker Syazili...?

"KALAUlah aku kaya dan hensem... Setakat Siti Nurhaliza tu, pandang sebelah mata jer!" Sapa yang cakap ni...? Hehhe...

"KALAUlah aku anak Dato'... makan mana mana ngan member aku support. Siap pakai kredit card ayah lagi..."

"KALAUlah aku terer... semua paper aku ambik, confirm A semualah!!"

"KALAUlah... aku ada awek cun, lawa..."

Iklan::"Saya tak perasan dia di kolej, lawa! Tapi..." seterusnya sambung sendirik, huh!

Macam macam boleh dilakukan bila setiap agenda tersendiri disertakan 'kalau'. Gua tak pasti sama ada member gua yang sama sama gua dulu dah berjaya atau tidak. Dengar cerita ramai yang sambung belajar, ada amik degree, ada gi oversea. Kena tendang pun ada! [Sapa yang tahu tu tahulah] Dah keje pun ramai gak. Yang pastinya, Li Selasih - salah seorang member rapat hingga hari ini menampakkan sedikit kejayaan setelah berjaya menubuhkan syarikat sendiri bertitle Sdn Bhd. Syabas Li! Kalau dulu pun dialah yang lantang bercakap kalau. Tapi itu semua dulu, masa gua tengah belajar. Skang gua dah keje, gua ada income tiap tiap bulan. Tidak mustahil apa yang gua impikan selama ni akan menjadi kenyataan.

Gua: "Err... kalau..."
Li Selasih: "Jangan Mie, skang dah takde kalau kalau. Sekarang kita MESTI! Mesti dapatkan apa yang kita nak...!!!"

[Leann Rimes - Life Goes On]

The Legend Of 4 Aces
Siri terakhir semalam... nasib gua sempat tengok, kalau tak mesti kecewa habis dah! Sebelum ni gua selalu balik keje awal semata mata nak tengok cerita tu. Best dan menarik. Kisah tentang Tong Pak Fu, Chuk Chi San, Chow Man Pan dan Man Cheng Meng - 4 orang cendekiawan di Beijing pada masa dulu dulu. Masing masing mempunyai karakter tersendiri. Adil, bijak, kelakar, tegas ngan prinsip hidup dan penuh semangat setiakawan banyak diterapkan. Itu jer yang gua mampu bagitau. Sapa yang tak tengok rugi! Lepas ni gua dah tak perlu terkejar kejar untuk pulang. Dah takde apa nak tengok! Ok jugak, nanti bolehla gua guna masa petang petang tu jumpa member ker, jogging ker... apa apa lah. Kalau tak, hari hari terperap dalam rumah dari kul 6 sampai malam asyik menghadap TV jer. Hehhe...

Kalau drama bersiri Cina boleh best, kenapa drama bersiri Melayu takleh buat macam tu? Baru je drama dah takleh celen, macam mana nak celen buat filem???

T3 - Rise Of The Machine
Jam menunjukkan 9 malam. Gua dah ada kat TGV KLCC ngan si Joe. "Mana diorang nih? Tak nampak batang hidung pun! Janji pukul 8.45 kena ada kat sana." Gua merungut jer, tapi dalam hati je la.. Gua nyer tiket dah tempah awal awal lagi. Cuma nak beli skang takut diorang tak datang. Kang sorang sorang lak gua layan wayang... Tak boleh jadi ni, tiket gua pukul 9.15 malam. Diorang semua 9.30. Banyak masa lagi. Gua risau gak. Malas tunggu lagi, gua try call diorang...

"Mai, korang kat mana? Lambat lagi ka? Aku dah ada kat sini. Ngan Joe. Tengah beratur nak beli tiket!"

"Kitorang eksiden laa... Depan terowong nak masuk tempat parking bawah KLCC! Ko nak tengok movie jugak ke? Joe mana?"

"Habis tuh?! Joe ada... Kalau nak tengok, aku nak beli tiket skang jugak ni. Korang macam mana?"

"Mintak Joe tolong belikan tiket untuk kitorang dulu. Ko masuk dulu la, nanti kitorang datang!"

Lepas gua beli tiket, gua terus masuk dalam. Wayang dah nak start, tak bole tunggu diorang lagi dah. Err.. Gua masuk sorang jer. Pasal gua sorang jer yang nak tengok T3. Joe, Mai, Shima ngan Shimi nak tengok Tomb Raider. Anyway best jugak layan sorang sorang nih, takde member nak diajak berborak, so bolelah gua tumpukan perhatian kat citer tuh.

Ingatkan dapat gak tengok wayang ngan aman damai... rupa rupanya tak jugak! Gua tak bole nak tumpukan cerita best kat depan gua, pasal sebelah kanan gua ada cerita lagi best. Cerita terlampau, heh! Ada satu couple sebelah gua dok 'projek' pulak. Tak senang duduk gua... Nak projek pun carilah tempat lain... kat rumah ker... toilet ker... Ini sebelah gua jugak yang dipilihnya. Sekali gua tumpang buat 'projek' sama kang marah lak! Hmm... Manusia... manusia! Kalau bangsa lain gua tak kisah sangat. Ini bangsa sendiri. Buat malu Melayu jer...
[Therion - Symphony Of The Dead]