<<BACK | GESBUK?

11.7.03

Jumaat, 11 Julai 03 - Hari ni gua datang opis naik motor lagi walaupun gua skang dah punya kereta. Gua beli kereta tapi simpan kat rumah. Hehehe... Sebenarnya gua malas nak drive lagi. Dah biasa dok naik motor. Rasa sayang lak kalau naik kereta, nanti motor gua terbiar lak. Kesian motor gua, nanti merajuk. Mana tau tiap tiap malam dia nangis, takut gua dah tak gunakan dia lagi. Lagipun elok jugak naik motor pegi keje, tak jamm, tak lambat. Semua lampu merah gua redah. [Cradle Of Filth - Queen Of Winter]

Cuma satu je problem kalau naik motor ni... Boleh dikatakan tiap tiap hari gua meredah hujan. Setiap petang dalam kul 5-6 petang hari mesti hujan. Yang paling gua tension pasal semalam la... Dari opis nampak elok jer... "Kusangkakan cerah sampai ke malam, rupanya hujan di petang hari, huh!" Masa gua ondeway balik rumah, kat highway... Hujan turun ngan lebatnya sampai gua nyer pakaian habis basah lencun. Stokin ngan spender pun sama gak. Haiyya... Hangin satu badan maa...!

KL Sentral
Lepas balik keje semalam, gua pegi Gombak pasal nak hantar mak ayah gua ke KL Sentral. Diorang nak balik kampung. Diorang tunggu gua dari kul 6 petang rasanya. Alaa.. nak merasa naik Wira sebenarnya. Gua tak nak lah hampakan harapan diorang, so kena la pegi sana. Masalahnya, gua belum pernah drive Wira. Kete tu baru je bawak kuar tengah hari tu. Gua tak sempat nak sesuaikan diri ngan kete tu lagi. Gua call abang Dien nak suruh datang ambil kete tu, sekali dia marah marah lak kata gua lambat sampai. "Hey, orang tunggu ko datang dari tadi lagi. Skang dah kul bape ni?? Nak datang ke tak nak?" abang Dien sound gua. Aiseh, gua bukan tak nak pegi, masalahnya kat luar tu hujan lebat giler. Gua dah lah tak biasa drive, hujan lak tuh! "Ah, macam mana ni?!!" Last last gua buat keputusan untuk drive jugak. Jam lebih kurang 6.30 petang. Gua stuck dalam jamm. Tension... tension...

Alhamdulillah, gua selamat sampai rumah abang gua. Family gua semua dah siap. Lepas taruk barang dalam kete, gua bagi abang Dien drive. Biasaklah, bagi can la orang drive sekali, bukan selalu. Kitorang sampai KL Sentral lebih kurang pukul 7.30 malam. Abang Yie ngan kak Iza dah ada kat sana. Aih, cepat sampai?!! Sesampai sana, gua terus menuju ke kaunter KTM. Kali ni gua belanja tiket keretapi. Walaupun gua sebenarnya dah kehabisan sen, tapi gua sanggup belikan mak ayah gua tiket. [Nak jadi anak yang soleh katakan...] Hampir kul 8 malam, diorang terus turun ke platform bawah. Masa nak bertolak pulang, gua teringat pesan mak ngan ayah...

"Mie, naik kete tu elok elok dan jangan laju laju. Kena selalu beringat masa memandu!"

Gua diam jer. Tak elok menjawab. Nak jadi anak soleh katakan... Heh! [Cradle Of Filth - The Forest Whisper My Name]

KLCC ngan Mat Dien
Pukul 9 lebih, gua kuar ngan Mat Dien. Kitorang takde hala tuju sebenarnya. Gua ajak Mat Dien keluar pun sebab nak dia jadi co-pilot jer. Gua nak test drive, hehehe.... Malam malam orang tak ramai sangat, so takdela jamm sangat. Malam ni lepak kat KLCC. Dah lama tak datang KLCC. Dulu gua pernah berangan, datang KLCC naik kete sendiri. Hari ni, impian sudah tercapai, yes!!! "Dapat jugak aku datang KLCC naik kete sendiri" bisik hati gua.

Jam dah hampir kul 11.30 malam. Malas nak melepak lama-lama. Planning dah nak blah, sekali masa lalu depan Shroom, sempat gak tengok live show dari belakang belakang. Huish, awek awek yang nyanyi semua seksi seksi. Masa nyanyi pakai baju dalam jer? Lepas nyanyi baru pakai baju balik, pelik... pelik... Gua dah tak larat nak tengok dah, perut dok panggil mintak diisi. Kitorang lepak makan kat kedai mie celup. Somewhere nearby my place. Lepak lebih kurang, lepas tu gua hantar Mat Dien balik. Gua pun dah lewat ni, esok keje. Masa tengah drive sempat gak bersms dengan Liza...

"Ngapa Mie rindu sangat ke nak jumpa Liza? Kalau betul betul miss Liza, mimpikan Liza malam ni, hehehe!"

"Mie tak perlu mimpi untuk rindukan Liza, hari hari kalau tak tidur pun Mie masih rindukan Liza. Apatah lagi kalau tidur, siap ngan ngigau sekali..."

"Amboi, sampai gitu sekali. Jangan amalkan selalu, tak elok untuk kesihatan. Lain kali basuh kaki dan baca doa sebelum nak tidur barulah tak ngigau"

"Kalau macam tu rugi la, kalau Mie basuh kaki nanti susah lah nak mimpikan Liza. Tak nak basuh kaki la... Hehehe!"

Gua selalu dengar orang cakap, kalau tidur tak basuh kaki, nanti mimpi ngeri atau ngigau, betul ker? Selama ni pun gua tak penah basuh kaki masa nak tidur, tapi tak pernah lak ngigau atau mimpi ngeri. Mimpi lain adalaa... Mimpi apa tu? Hehehehe...

[M Nasir - Apokalips]