<<BACK | GESBUK?

19.7.03

Sabtu, 19 Julai 03 - Nampaknya entry dalam guestbook gua bertambah satu... Heh, ada kemajuan nih! Thanks to Tasya. Tulis jugak ko ye! Ingatkan masuk baca jer, lepas tu blah... So sesapa yang masuk tu nak diingatkan sekali lagi, tulis lah apa apa yang patut... Nak puji ker, nak kutuk ker, just go on. Semua tu gua ambik jadikan pembakar semangat untuk terus maju, huh!

"Tasya, ko nak aku sebut nama ko banyak kali boleh jer, tapi ko kena la selalu call aku, contact ker, msg, sms, chat atau sewaktunya dengannya. Larat ker???"
[Linkin Park - Session Abyss]

Nasi Lemak
Makan nasik lemak pepagi best jugak. Selain mengenyangkan perut, ia juga mampu membuat diri rasa mengantuk. Dan itulah yang gua rasa sekarang. Alahai... ngantuknya! Semalam tidur macam biasa jer. Bukannya lewat pun, pukul 3 pagi jer! [Jer???]

Multi Level Marketing
Semalam gua dapat sms dari member lama... Bedul!

"Imie, ko pernah dengar tak syarikat I-Linkage atau Bionutric.... Sebuah syarikat MLM..."

"Tak penah, tapi kalau I-Linkage tu macam familiar lah. Napa, aktif MLM ke skang??"

Wah lau... Member lama gua sudah aktif dalam MLM. Baguslah, ada kesungguhan dalam mencari duit. InsyaAllah satu hari nanti akan berjaya. "Dol, aku doakan ko kaya nanti, hehe!". Dulu gua pun pernah jadi ahli MLM. Gua masuk CNI. Setahun jer, lepas tu keahlian gua expired. Gua tak aktif sangat. Bukan tak suka, tapi tak sempat. Nak kena pegi kedai beli barang sedangkan banyak barang tu gua tak guna pun. Satu lagi problemnya, nak kena carik downline banyak banyak baru cepat dapat bonus. Nak harapkan sorang diri buat benda tu makan tahun la... Ntah ntah tak dapat apa pun... Nak masuk bisness MLM ni kena ada strategi. Tak boleh main hantam jer... Tak jadi! Mengikut pengalaman gua laaa... Seeloknya buat dalam group. Kaedah ni cepat naik pangkat dan tambah point. Ahli ahli dalam group pun dapat sama rata. Ahh, malaslah nak ulas pasal MLM ni. Bukannya korang nak masuk pun! Buat penat jer.

Hutang
Gua tak kedekut. Gua pemurah. Gua senang bagi orang pinjam duit gua. Gua tak berkira. Bayar lah bila rasa dah ada duit. Selagi orang tak bayar bukannya gua mintak pun, gua tunggu jerk! Gua tak banyak bersoal ngan orang yang nak pinjam duit gua. Janji gua tau tujuan sebenar untuk apa nak pakai duit, itu saja. Tapi dengan tujuan yang baik la, kalau nak berjudi ker... enjor ker... mana lah gua bagi. Semua orang masa nak pinjam duit sesapa, berjanji macam macam. Nak bayar cepat lah, esok lusa lah, tak sampai seminggu lah, apa lah, itu lah, ini lah! Pendek kata, semua manis la. Gua ni lak malas nak cakap banyak. Dah tu jenis yang cepat kesian. Gua bagi jer. Last last sampai hari ni orang orang yang pinjam duit gua buat derk jer. Hangin la ini macam! Gua skang tengah sengkek jugak. Kalau kita mintak hutang, nanti cakap kita tak sabar, baru bagi sekejap dah mintak balik. Buruk siku! Adoii... Tension, tension!!!

Duit dalam bank ada RM50 jer. Aiseh, nak makan apa bulan ni hah? Mee Meggi best jugak. Hehehe.... teringat balik masa belajar dulu dulu. Nak jimat punya pasal, sanggup makan meggi jer. Oklah, meggi pun meggi lah, janji perut kenyang! Huh! [Megadeth - Family Tree]