<<BACK | GESBUK?

7.7.03

Isnin, 7 Julai 03 - Hari ni gua datang opis awal lak. Selalunya kul 9 atau lebih lebih sikit. Tapi hari ni gua datang awal sikit jer, 8.57 pagi, hehehe!!! [Linkin Park - Figure .09] Sabtu halfday, Ahad lak cuti. Tak sempat nak tulis masa cuti, sibuk banyak. Biasaklaa, mak ngan ayah datang KL, kena selalu bersama ngan diorang. Nanti kecik hati diorang kalau gua tak datang jenguk. Semalam gua rasa seronok jugak, pasal satu fanily berkumpul, jenjalan kat Genting Highland. Bukan senang gua nak join sekali dengan kaum kerabat gua ni. Selalunya gua sorang jer la yang bz sampai tak sempat nak jumpa semua. Abang abang gua semua orait, Sabtu Ahad cuti, best! Ada banyak masa nak buat itu ini. Gua pegi Genting dua buah kete. Dua dua Kancil. Iskh... bilalah dapat naik kete sendiri ni? Selama kat Genting tu gua tengok mak ayah gua happy jer. Alhamdulillah, dapat gak diorang naik ke Genting. Pertama kali tuu... Gua? Baru 2 kali, heheh!

Email...
Minggu lepas gua dapat emel dari Ard. Satu petikan yang buat gua rasa teruja, tergamam dan tergezut. Gua tak pasti isi kandungan tu benar atau salah, cuma gua takut kalau kalau ia benar. Maknanya hari yang dijanjikanNya dah dekat dah tu... Nauzubillah... Wallahualam!

"DUA Gerhana pada Ramadhan 2003
Pejabat Penyelidikan Astronomi di Vienna telah dapat mengesan satu Keajaiban yg akan berlaku pd 9 & 23 November 2003, di mana akan terjadi satu gerhana bulan & satu gerhana matahari pada tarikh2 tersebut tidak lama lagi. Tarikh itu akan jatuh pada bulan ramadhan 2003. Bulan Ramadhan akan bermula pada 27 Oktober 2003 & berakhir pada 27 November 2003. Dgn itu tarikh 9 & 23 akan jatuh dalam bulan Ramadan.

Gerhana bulan pada 9 November 03 akan dapat dilihat di seluruh negara Eropah, Asia Tenggara, Benua Afrika dan Amerika. Manakala gerhana matahari pd 23 November 03 pula akan dialami penduduk Antartika & Selatan Laut Hindi.

Oleh itu kepada sahabat-sahabat sekelian dapat kiranya sesiapa antara kita yang boleh memberi panduan kaitan akan terjadinya gerhana tersebut dengan fakta dibawah. Seperti yg diriwayatkan oleh Imam Ja'afar Sadiq :

" kehadiran Imam Mahadi dikalangan umat manusia dibuktikan dgn berlakunya gerhana bulan & matahari dalam satu bulan yg suci, yg tidak pernah terjadi sebelumnya sejak kelahiran Nabi Muhammad s.a.w" (Ikmal Al-Din m.s 361)

Assalamu'alaikum"

Paham paham je la...!

Sani...
Malam semalam lepas gua balik dari Genting, gua lepak kat rumah ngan Naswan. Sekali Sani call cakap nak datang rumah. Dah lama rasanya tak jumpa Sani. Kalau dulu masa tengah study selalu gak dia datang. Skang dia tengah buat latihan praktikal, ambik jurusan elektrik kuasa. Sibuk katanya... tu yang tak sempat nak jenguk gua tu... Satu lagi orang dah ada awek, biasaklah... Bila dah jumpa tu macam macam lak perkara yang ditopikkan. Dari kartun Ultraman, Japan Super Heroes, Dragon Ball GT, kereta, awek sampaila kenangan dulu dulu masa masing masing kat Teknik. Heboh satu rumah! Hahaha... Lepas dinner sama sama, dia terus blah. Gua pun blah jugak. Tak larat nak melepak kedai makan lama lama, pasal masing masing keje besok.

"Eh, gua dok sembang pasal kartun ke??? Macam budak budak!" Tak sesuai betul bagi gua nak citer pasal kartun.

Peristiwa Petang Sabtu...
Hari ni gua janji nak jumpa Liza. Liza nak balik Kelantan, nak naik bas kat stesen Putra. Gua dah janji nak tolong hantarkan sampai hentian Putra. Sekali dia bagitau abang ipar dia nak tolong hantarkan. Aiseh... tak best lah camni! Gua segan kat abang ipar dia. Gua tak putus asa, berbekalkan Hikmat Usha Awek Peringkat Kelima, selepas 157 jurus pujukan, maka Liza bersetuju untuk jumpa gua.

"Nanti kita jumpa di LRT Setiawangsa kul 8 malam" sms Liza.

"Liza dah tak ingat dah macam mana rupe Mie"

"Alaa.. Takde orang lain yang lepak kat LRT kecuali Mie sorang jer. Kalau nampak orang macam malu malu tu, Mie lah tu. hehehe" [Malu konon... ceh!]

Janji kul 8 malam. Gua tengok jam, "Alamak... Dah nak kul 8 la... Kena pecut ni!" Gua tekan minyak, berdesup motor gua menghala ke LRT Setiawangsa. Gua harap gua sampai sana sebelom kul 8. Nanti Liza yang sampai dulu tak best la. Tak gentleman la gua. Heh! Masa tengah memecut tu tetiba ada sekor benda terbang halus masuk dalam mata kanan gua. Mak datuk nenek.... pedihnya mata toksah cakap la. [Padan muka, sapa suruh tak pakai helmet?!!] Gua berenti jap, nak buang benda terbang tu, tapi susah. Jam dah hampir kul 8, "Tak bole jadi ni, aku kena cepat. Nanti Liza plak yang tunggu aku!" Gua terus memecut ke destinasi.

[Evanescence - Fields Of Innocence]

Sesampai kat LRT tu, lepas parking motor je gua terus usha. Mana tau kot kot Liza dah sampai. Alhamdulillah, dia belum sampai lagi. Dalam hati asyik dup dap dup dap. Gua belum pernah jumpa Liza, so gua tak dapat bayangkan macam mana orangnya. Mata gua makin merah. Pedih tak ingat. Benda terbang tu ada lagi dalam mata gua. Tengah dok cuba sapu mata [sambil tunduk], gua terpandang sorang awek baru melangkah nak naik tangga. Dia senyum kat gua. Senyuman pertama daripada seorang kenalan baru yang cukup bisa membuat lelaki lelaki hensem tangkap leleh. [Gua pun meleleh gak, adakah itu bererti gua........?] Ya Allah, senyuman itu cukup bisa membuat jantung gua gugur... Senyuman yang cukup manis pernah dilemparkan pada gua. Tak tahan beb, itu baru senyuman jer... Hilang sekejap sakit mata!

"Dah lama tunggu?"

"Tak lah, baru je sampai, hehehe" Gua tersengih sambil mata tak lepas pandang kat Liza.

"Macam mana bole tau saya Mie?" Gua sesaja tanya..

"Tengok Mie pandang Liza macam malu malu jer..." Heh, ada ke aku ni pemalu? Hmmm... dia belum kenal siapa Imie. Gua gelak! Sebenarnya gua pandang Liza sambil tunduk, tu yang dia nampak cam malu malu tu. Sebenarnya gua tengah tahan sakit. Mata gua pedih giler... Masa beli tiket lrt pun benda terbang tu ada lagi. Masa kat dalam lrt putra, Liza tolong buang benda tu dengan tisunya. Alamak, romantiknya!

Lepas sampai kat stesen Masjid Jamek, kitorang tukar lrt lak. Naik STAR. Lepas tu terus ke PWTC. Sepanjang dalam lrt, banyak gak bergurau ngan Liza. Manja betul! Dia takut sangat... takut tertinggal bas. Hehehehe.... Gua saja nyakat dia, bagi dia bimbang. Gua hantar dia sampai dalam bas Transnasional. Dia dok tepi tingkap, asyik pandang, senyum kat gua dari dalam bas. Gua malas nak blah lagi, rugi! Gua pandang Liza sepuas puasnya. [Sebenarnya tak puas pun, rasa nak pandang lagi!] Gua rasa seronok sangat bila pandang wajah Liza. Sambil menunggu dari bawah, gua borak ngan Liza pakai handphone. Sempat lagi tuu... Lepas bas gerak jer, gua terus melangkah pulang. Ondeway balik umah, Liza sms gua...

"Akum Mie, terima kasih kerana hantar Liza dan beli tiket lrt, ok" Sama sama... Liza!

[Headwind - Kita Serupa]