<<BACK | GESBUK?

21.7.03

[Eric Clapton - Tears In Heaven]
xxx : "Hutang ko dia dah bayar ke Mie?"

Imie: "Belum lagi. Tapi dia akan bayar..."

xxx : "Mana ko tau?"

Imie: "Alaa... Dia tak akan tipu aku nyer!"

xxx : "Tak boleh pikir macam tu Mie... Kite tak tau hati budi orang. Luar nampak baik, dalam ntah macam mana!!!"

Imie: "Aku percaya kat dia. Aku kenal dia!"

xxx : "Berapa lama ko kenal ngan dia? Setahun? 2 tahun?"

Imie: "Takdelah lama, tapi hampir setahun! Alaa... Aku tau la dia tu... Dia akan bayar punya!"

xxx : "Kalau dia nak bayar, kenapa sampai hari ni masih tak bayar? Janji dah bape hari dah..."

Imie: "Dia ada problem. Sepatutnya dah bayar duit aku. Mungkin Isnin ni kot! Aku yakin dia tak akan tipu aku. "

xxx : "Macam mana ko tau?"

Imie: "Adik beradik dia orang berada la. Pakcik dia ada yang berpangkat Datuk, Tan Sri... Dia nak pinjam ngan mak cik dia, aku tak bagi. Aku tak nak dia nyusahkan mak cik dia"

xxx : "Mana ko tau kerabat dia kaya, pak cik dia Tan Sri?"

Imie: "Dia cakap..."

So, macam mana tuh?!! Kalau korang kat tempat gua, apa yang korang lakukan..???

Kata kata sorang sahabat, "Kena cakap kat dia Mie, sebagaimana senangnya ko bagi dia pinjam seketul beribu tanpa cakap banyak, biarlah dia pun dapat bayar balik seketul jugak dengan senangnya tanpa cakap banyak!"

Betul tu...!!!

Maa & Mona
Petang Ahad semalam gua keluar dating, haha! Dengan siapa lagi kalau bukan awek Terengganu, Rosmawati. Gua panggil dia Maa jer. Korang percaya tak kalau gua katakan kakak dia yang rekomenkan kat gua??? Hehehe... Sumpah! Asalnya memang gua tak kenal Maa. Gua kenal akak dia je. Nama Monalisa. Peh, macam tajuk lagu Wings - Potret Monalisa lak!!! Mona dulu satu kampus ngan gua masa study kat UTMKL. Gua kenal Mona masa grad kat Skudai. Sama sama ambik jurusan IT. Masa nak terima sijil, dia dok sebelah gua, tu yang boleh jadi rapat hingga sekarang...

Mona tau yang gua ni tengah solo. Dia kesian. Nak offer diri sendiri takleh katanya. Dah berpunya! "Mie lambat! Kalau bagitau masa grad itu hari mungkin dapat kot, hehe!!!" terang Mona. Laa... Macamlah gua nak kat dia. Gua saja je bagitau yang gua ni solo. Pikir lain lak!!! "Kalau Mie nak, Mona bole kenalkan adik Mona, macam mana?" tanya Mona. Gua plak jenis "buaya" cap "arnab Playboy"... Kihkihkih! Bukan niat nak kenakan kaum perempuan, tapi apa salahnya kalau masa gua tengah boring, ada jugak kaum Hawa yang bole dibawak jenjalan, kan! Gua bukan "makhluk perosak". So takyah nak takut takut. Gua kenal Maa pun semata mata nak tambahkan lagi kengkawan [kawan perempuan???].

Maa selalu mintak pendapat gua masa nak dapat keje. Gua kan pemurah, so banyaklah nasihat berguna yang gua dah curahkan. Mungkin dia pikir gua ok orangnya. Ahad tak keje. Dia boring dok kat rumah. Tu yang ajak gua keluar jalan jalan. Ada can gua nak kenal Maa. Nak beli kasut ngan stokin katanya. Kitorang jumpa kat CM. Lepas ambik dia, gua bawak pegi ronda ronda KLCC. [KLCC lagi...] Takpee.... dia tak biasa ngan KL lagi, so gua jadi pemandu pelancong lah hari tu. Sesambil drive, gua banyak kenalkan bangunan bangunan dan jalan jalan kat KL.

"Ni Dataran Merdeka!" gua kenalkan kat Maa.

"Laa... Macamlah orang tak kenal. Ingat tak penah datang KL ker???" sambil tersengih sengih.

"Ini Jalan Tar... Aaa... yang ni pulak Jalan Sultan Ismail... Jap lagi kita lalu Jalan Ampang lak" gua kenalkan jalan lak, hehehe!

"Kenalkan jalan nak buat apa!!! Bukannya Maa ingat pun..."

"Haa... jalan ni famous tau, Maa tau tak jalan apa ni?" gua tanya Maa masa melalui Jalan Yap Kwang Seng.

"Tak tau. Jalan apa ni?"

"Jalan raya. Wahahahah!!!!" terkena dia. [Evanescence - Even In Death]

Keretaku...
Pagi tadi gua sampai opis lewat lagi. Masalahnya jalan jamm dan hujan lebat. Biasalah tu, KL... Yang tak best nya, disebabkan gua dah terlewat sampai opis, gua terpaksa memecut. Masa sampai kat opis, gua naik ke tempat parking. Tempat parking lak bertingkat. Masa gua ambik corner untuk naik atas, pintu belakang sebelah kiri kereta gua sudah kasi cium itu dinding. Terus calar balar macam orang eksiden... Melecet!!! Perasaan gua masa tu perghhh... Nak nangis, meraung, menjerit, gelak... semua ada. Kereta tu baru cat beb! Mananya tak tension... pakai tak sampai sebulan sudah langgar dinding. Adoiii... Terbang lagi sen gua bulan ni... Iskh...iskh...iskh... Nasib baik lekuk pada pintu tak jelas sangat. Kalau tak, mesti kete gua nampak cacat! Huh!

[Evanescence - Everybody's Fool]